'Stress' om de oudste tijdens bevalling...

Hoi allemaal,
Bedankt voor al jullie reacties! Om op de te reageren hierboven... nee, ik ben nog niet bevallen. Morgen is de uitgerekende datum dus het wordt wel steeds spannender!

Ik moest er inderdaad niet aan denken, zoals ook een van jullie beschrijft dat net mijn man er niet bij zou zijn op het moment supreme ofzo...
We hebben daarom   besloten onze zoon hoe dan ook op te laten halen, ook 's nachts, zodat ik me daar niet druk over hoef te maken en in alle rust kan bevallen. Mijn broer staat daarvoor standby en onze zoon slaapt daar wel vaker en voelt zich er op z'n gemak.

Normaal ben ik overigens vrij relaxed maar het lijkt wel of de hormonen van mij een of andere controlefreak maken! Erg hoor :-(

Uiteindelijk ben ik 's nachts om 2.17 uur  bevallen na een bevalling van 3,5 uur. Het was zo heftig dat we de tijd niet genomen/gekregen hebben om iemand te bellen, behalve de verloskundige.  In een half uur tijd ging ik van 5 cm ontsluiting naar een prachtige dochter op mijn buik.  Tot de laatste minuut heb ik me, hardop, druk gemaakt over de oudste en of die niet wakker zou worden... Het heeft echter de weeen niet tegen gehouden (zo wel dan ben ik daar dankbaar voor want nog sneller..pfff).
Om 5 uur zijn we gaan slapen en om 7 uur 's ochtends kwam onze zoon binnen en lag er als verrassing een zusje in de wieg. We hebben hem nog nooit zo blij gezien. Wat een geluk! De mooiste ochtend van ons leven. Zo zie je maar weer, het komt zoals het komt. We hadden het niet zo gepland (uiteraard) maar het kwam heerlijk op z'n pootjes terecht!

O, wat een mooi verhaal!!!!!!! Heerlijk, dat blijde gezichtje s'morgens! Als hij bij je broer was geweest was de verassing niet zo groot geweest als nu.
Zelf maak ik me totaal niet druk hoe het met mijn 3 andere kinderen moet als ik ga bevallen. Zo snel zal het wel niet gaan, en ik ga trouwens toch in het ziekenhuis bevallen.
Geniet ervan,zou ik zeggen!

Terug
Bovenaan