Appartement zonder lift met baby

<p>Hoi allemaal! Mijn vriend en ik zijn er net achter gekomen dat we in verwachting zijn. Dit was altijd onze grootste wens en we waren dan ook, omdat we in een appartement zonder lift wonen, al rustig op zoek naar een eengezinswoning. Echter is dit erg lastig te verkrijgen omdat we erg weinig punten hebben en dus bij de woningbouw weinig kans maken, en we het geld er niet voor hebben een huis te kopen. Nu ik zwanger ben gebeld naar de woningbouw met de vraag voor urgentie, maar die geven ze niet. Mijn vriend werkt overdag, we hebben maar 1 auto en we hebben een hondje. Dit betekend dus dat ik straks, als alles goed gaat, met baby kinderwagen en hond de trap op en af moet. In de schuur wil ik de kinderwagen niet kwijt ivm met vocht en ongedierte. We hebben wel een erg kleine hal beneden maar in ben bang dat de buren er niet zo blij mee zullen zijn als daar middenin de doorgang een kinderwagen komt te staan. Iemand hier ervaring mee en/of tips? </p>

Gefeliciteerd met je zwangerschap ?
Geen ervaring,  maar een draagdoek bij het begin en een draagzak daarna is misschien wel een oplossing voor als je alleen bent en erop uit wilt.  Ik zelf ben claustrofobisch ( bang voor liften ) dus ik zal ook veel op die manier gaan doen bij gebouwen met liften ?

Gefeliciteerd allereerst! 
Op welke verdieping woon je? Is t een idee om eerst de wagen beneden te brengen en dan daarna met de baby naar beneden te gaan? En die dus beneden in de wagen te leggen. Uiteindelijk vind je overal wel een handigheid in denk ik

Misschien is het handig om het onderstel wel beneden te zetten. De bak kun je dan eerst naar beneden tillen en daarna de baby ophalen. Hoef je het onderstel niet te tillen & die paar minuutjes dat jij de bak wegbrengt kan de baby wel in de box liggen. Komt wel goed! Draagdoek/zak is ook altijd handig. 

Dank je wel! Eerste verdieping, dus het valt mee. Dat in inderdaad een optie, dank je voor de tip! Maar eens op zoek naar een licht gewicht kinderwagen, zo'n krachtpatser ben ik namelijk niet ?

Zat ik inderdaad ook aan te denken, alleen is de ruimten beneden erg klein dus even de buren lief aankijken. Dank je wel voor de tip! 

Terug
Bovenaan