Appartement zonder lift met baby

Van harte gefeliciteerd !
Wij wonen ook met een baby in een appartement zonder lift!
5 trappen x 7 treden en tja het is verre van ideaal maar het went ook zeer zeker.
Ik laat mijn wagen in de portiek staan vaak ook al is het klein maar elke x mee naar boven nemen vind ik geen optie!
Ik doe de baby in de maxi cosi dan zet ik de wagen klaar in de portiek en leg ik haar over. Een nadeel is wel wanneer ze in slaap is gevallen ze altijd wakker word met eruit tillen om naar binnen te gaan!

Heel erg bedankt voor het delen van je ervaring! Moet dan hier ook vast goedkomen! Willen inderdaad naar een kinderwagen kijken waar maxi cosi ook op en af kan. 

Misschien helpt het ook als ik zeg dat je bij de meeste kinderwagens je ook maxi-cosi adapters kan kopen. Dan kun je eventueel met de maxi cosi naar beneden en kun je de maxi cosi op het onderstel van je kinderwagen zetten. Is dat wat? En een draagzak is inderdaad ook erg handig. En wellicht helpt het ook als ik zeg dat je kinderwagenbak de eerste 6 maanden gebruikt. En je daarna over kan gaan naar een buggy, die wat lichter is en makkelijk kan opklappen. Wij hebben hier de Mutsy Nexo en gewoon een maclaren (hier voor op de fiets). Maar erg handige buggy's.
Btw, de eerste verdieping is erg goed te doen, er zijn gezinnen die meer trappen moeten lopen. ;-)
Wellicht kun je je buren vragen of er bezwaar tegen hebben dat je de kinderwagen in de hal zet? 

Bijna alle kinderwagens kan een maxi cosy op, soms wel een tussenstuk nodig. Onderstel kun je eventueel wel in het schuurtje zetten, hoef je alleen nog de wieg mee naar boven. En inderdaad, draagdoek is ideaal. Een vriendin van mij heeft het uiteindelijk om gered op 4 hoog, dus komt echt wel goed! 

Terug
Bovenaan