Arbo-arts

Hey meiden,
Ik werk sinds vorige week 20 uur ipv 40 ten gevolge van bekkenpijn. Bekkeninstabilitiet. Nu moet ik as vrijdag bij de arbo arts komen. Ik ben dus hardstikke nerveus, nu heb ik ook nog uit betrouwbare bron vernomen dat deze arts nogal een doordrammer is. Daar zit ik dus niet op te wachten aangezien ik toch al niet zo goed in mijn vel zit op het moment. Ik klap gewoon dicht bij zo'n arts door slechte ervaringen uit het verleden.
Hoe zit dat nou met zo'n arts, ik ben echt doodsbang dat hij me weer voor 40 uur aan het werk stuurt en dat hou ik niet vol. Weet iemand raad hoe ik hiermee op moet gaan.
Bedankt meiden.
Groetjes Kristel
 
Hoi Kristel,

Ik heb zelf twee jaar geleden een half jaar in de ziektewet gezeten omdat ik er helemaal doorheen zat (zgn burn-out). Toen ik de eerste keer een oproep voor de arbo-arts kreeg was ik bloednerveus. Toen ik daar zat en mijn verhaal deed, barste ik ook spontaan in tranen uit van alle spanningen. Gelukkig kon ik wel goed vertellen hoe ik me voelde en zag de arts ook wel in dat ik nog ff thuis moest blijven.
 
Hoi Kristel,

Maak je geen zorgen meid, met zwangere vrouwen is men heel voorzichtig heb ik gemerkt. Ik wilde met bekkeninstabiliteit nog graag 20 uur werken, kwam niks van in. Ik verdween meteen in een zg 'vangnetregeling' voor zwangere medewerkers. Zo werd mijn baas 100% gecompenseerd en kon ik vanaf die dag thuisblijven.

Als je gewoon eerlijk bent en aangeeft dat het geen onwil is maar overmacht dan zien ze dat echt wel in hoor. Het is namelijk wel de bedoeling dat je na je zwangerschap ook weer aan het werk gaat en als je bekkeninstabiliteit verwaarloosd is je werkgever veel verder van huis dan dat je nu wat eerder rustig aan doet of zelfs eerder stopt met werken.

Succes en laat nog even weten hoe het ging aub.

Groetjes,

Annemieke
 
Ik heb geen ervaring met Arbo-artsen, dus daar kan ik je niet in adviseren.
Maar ik ben het helemaal eens met annemieke. En anders schakel je gewoon je VK mee in, die heeft er meer verstand van.
Succes
 
Meet die man ook je bloeddruk? Gezien de stress waar je onder staat zou die weleens te hoog kunnen zijn. Misschien ook niet dus, maar in geval van wel heb je een reden te meer om rustig aan te doen.
 
hoi, ik heb anderhalf jaar geleden een aantal maanden thuis gezeten ivm vermoeidheidsziekte en mijn ervaring met de arbo is wel wat negatief, maar ik weet inmiddels dat het gewoon zo is dat zij hun werk moeten doen en ze moeten een bepaald percentage per dag of week of zo beter melden of deels aan het werk krijgen, maar gewoon op je strepen blijven staan helpt, dus je niet laten ompraten en daarnaast denk ik ook dat ze met zwangercshap veel voorzichtiger en makkelijker zijn, een vriendin van mij mocht ook echt niet meer werken, dus ik denk dat jij je geen zorgen hoeft te maken, maar in ieder geval succes! gr fie
 
Hoi,

Ik neem aan dat je op advies van je ha of vk minder bent gaan werken. Als de arbo arts het hier niet mee eens is kun je altijd een second opion aanvragen.
De uitslag van de arbo arts is niet bindend.

Succes.
 
Volgens mij zijn arbo-artsen over het algemeen inderdaad makkelijker als het gaat om zwangere vrouwen. Ik zou me niet te druk maken, ze gaan echt niet pushen om je 40 uur te laten werken... dan hebben zij het op hun geweten als jij straks niet meer van je bekkenproblemen afkomt! Dat willen ze echt niet!

Succes!
 
Terug
Bovenaan