Arbo-arts

Als hij zegt dat je 40 uren moet werken, doe je dat toch? Zodra je leidinggevende ziet dat het niet gaat, stuurt hij/zij je heus wel naar huis. Die arbo-arts is geen heilige hoor! Succes!
 
Helaas is het advies van de Arbo arts wel bindend als het gaat om uitkering van een vangnetregeling voor je baas. Als de Arbo arts zegt dat je 40 uur moet werken en je werkt er maar 20 dan krijgt je baas geen compensatie voor jou en moet hij het verschil zelf betalen of in ieder geval een groot deel daarvan. De meeste bazen zitten daar niet zo op te wachten.

Het mooie van de vangnetregeling is namelijk dat als jij daar onder valt je baas 100% gecompenseerd wordt. Dit is allemaal in het leven geroepen om te zorgen dat vrouwen zwanger kunnen raken en kinderen kunnen krijgen zonder dat de werkgever er 'last' van heeft. Omdat dit in het verleden vaak stroef ging kregen vrouwen de naam 'lastig' te zijn als werknemer. Nu kan je baas een tijdelijke kracht aannemen zolang jij er niet bent en er dus niets op in te leveren dat jij zwanger bent.

Op één lijn zittem met de Arbo arts is dus erg belangrijk maar zoals ik al eerder zei, in geval van zwangerschap ook vrij makkelijk te realiseren, zeker als je bijvoorbeeld je vk achter je hebt staan. Mijn Arbo dienst vroeg of ze haar mochten bellen. Dat hebben ze uiteindelijk niet gedaan maar het had gerust gekund, ze stond vierkant achter me.

Zet hem op meid!

Annemieke

 
Ik wil niet vervelend zijn maar ik had veel verschillende klachten. probeerde iedere keer weer te werken maar na een week of twee drie begonnen de volgende klachten. Ik had ook veel pijn boven in mijn buik. Mijn huisarts gaf aan dat ik zelf moest bepalen of ik wel of niet kon werken. Mijn arboarts was een vrouw en was er meeleven maar zag niet in dat ik helemaal moest stoppen. Op mijn werk kon ik niet meer normaal functioneren en mijn leiding gevende vond ook dat ik beter thuis kon blijven. Ik heb zelf regelmatig een afspraak met arbo gemaakt en elke keer duidelijk gemaakt dat het niet ging. Uiteindelijk is ze ermee accoord gegaan dat ik volledig thuis ben gebleven. Week later was ik erg ziek en stond op het punt opgenomen te worden omdat het niet goed ging. Ik wil hiermee zeggen zorg goed voor jezelf bekkeninstabiliteit is zwaar en wordt in de loop van de zw nog zwaarder. zorg voor fisio en een brief van de verlos zodat je sterk staat. Zorg voor jezelf en dan zorg je voor je kind.
Succes.
 
Terug
Bovenaan