Arboned

Je zal waarschijnlijk wel langs moeten komen bij de arbo-arts, die gaat inschatten hoeveel uren je kan werken of je aangepast werk kan doen enz. En idd. doen ze meestal niet moeilijk bij zwangere vrouwen, maar je bent wel verplicht er naar toe te gaan.

Je bent inderdaad wel verplicht ernaar toe te gaan. Anders kan je werkgever besluiten je loon in te houden.
De arboarts bepaald vaak of je aangepast werk moet doen, maar dat is vaak bij langdurig ziekte.

Zoals mijn arbo-arts zei: Je bent zwanger en dus hoef je bij problemen niet te werken (ook niet aangepast) en mag je zonder problemen thuis zitten haha.
Dus bel ze ff en ga er naar toe als ze zeggen dat t moet.
Laat je ff weten hoe t was?

Liefs

Ik heb vandaag met de Arbo gebeld. Ze vertelden me dat ik inderdaad langs moest komen tenzij mijn werkgever ook vindt dat dit telefonisch kan worden afgewikkeld. Dit laatste gaan we nu doen, denk namelijk niet dan mijn werkgever perse wil dat ik naar zo'n Arbo arts toe ga. De Arbo arts neemt volgende week maandag op afspraak contact met mij op. En dan kan dat gewoon telefonisch worden afgehandeld. Gelukkig maar, hoef ik er ook niet ver voor te reizigen!

Wat een gedoe he met die arbo!
Bij mij belde na een week al het UVW. Met domme vragen trouwens... waar ik werk: met gehandicapte kinderen (volgens mij heeft mijn werk hun ingeschakelt dus beetje gekke vraag maar oke) en of ik die dan ook moet verzorgen etc... NEE IK KIJK ALLEEN OF ZE ZICH GEDRAGEN NOU GOED pffffff hahaha
Maar toen ik het wordt bekkeninstabiliteit liet vallen was alles oke. Ze belt over een paar weken weer.
kreeg wel allemaal post en gedoe maar hoef tot nu toe nog bij niemand langs. werk nog wel 50% dus miss als ik helemaal ziekgemeld zou staan dan zou ik misschien wel langs moeten komen ofzo?
Ag er werken denk ik 3500 vrouwen bij mijn stichting dus ze zijn wel wat gewend! haha

Ik ben al sinds een paar maanden voor 5 uur per week ziek gemeld bij mijn werkgever, alleen heeft hij dat volgens mij nog niet doorgegeven aan het UWV. Ik heb dan ook nog helemaal niets van ze gehoord terwijl ik wel al mijn zwangerschapsverklaring heb ingeleverd toen ik 16 weken zwanger was. Nu duurt het nog maar even voor ik met verlof kan dus een bezoek aan de Arbo heeft weinig nut meer :)

Terug
Bovenaan