Arghhh... schoonmoeders!

Ik zal beginnen met sorry voor mijn klaagzang maar het moet er ff uit...

Ik hang net de telefoon op na een gesprek met mijn schoonmoeder. Ze was boos en wilde me dat even laten weten... Nou ja zul je zeggen oke brand los, maar ik had al een voorgevoel dat het weer eens aan mij lag...

Afgelopen vrijdag hadden we controle bij de verloskundige en kon de VK de kleine niet goed horen, dus moest ik naar het ziekenhuis (ook omdat ik de kleine al een aantal dagen minder gevoeld had)
na controle bleek gelukkig alles goed te zijn, dus konden wij opgelucht weer naar huis. We onze ouders gebeld, niks aan de hand, geen zorgen.

Mijn schoonmoeder woont in het noorden van het land (net zoals de rest van mijn man zijn familie) en wij zelf wonen in het zuiden (net zoals mijn familie), nu is mijn band met mijn schoonmoeder al niet heel sterk omdat ik volgens haar niks doe, voor mijn man en hem niet steun in zijn werk bla bla bla... Om een lang verhaal kort te maken, mijn man heeft van zijn ex vriendin een zoontje en die wonen dus ook in het noorden. wij gaan hem trouw iedere twee weken ophalen om het weekend met ons door te brengen. Nu mocht mijn shcoonmoeder bij de ex vriendin van mijn man haar bevalling zijn, ik wil dat NIET en daar is ze boos over. Ze zal haar nieuwe kleindochter, niet zo vaak zien en ik hoef niet te denken dat als mijn man op uitzending is (meneer vertrekt 2 weken na de uitgerekende datum) zij dan in het zuiden op bezoek komt. Ik moet maar naar haar toe komen, kortom ik ben dus een beetje klaar met haar, ik heb haar ook gemeld dat we dit weekend, mijn stiefzoon halen NIET op de koffie komen en gelijk doorrijden naar het zuiden en dat zij NIET hoeft te denken dat ik tijdens de uitzending van haar zoon ook maar 1 stap bij haar binnen zet.. maakte haar niet uit zei ze en hing toen huilend te telefoon op..

Ja sorry hor, maar ben ik nou zo'n bitch of heb ik toch wel een beetje gelijk???

Hmm.. ik zou er niet aan moeten denken om m'n schoonmoeder bij de bevalling te hebben en ik heb gewoon een goede relatie met haar. Dus ik kan me heel goed voorstellen dat jij de schoonmoeder waarmee je geen geweldige relatie hebt er niet bij wil hebben.. Het is belangrijk dat jij je op je gemak voelt tijdens de bevalling en daar zou je schoonmoeder begrip voor moeten hebben. Misschien kan je man dat haar nog een beetje uitleggen? Uiteraard is het omwille van je man belangrijk dat jullie relatie redelijk blijft maar voor wat betreft de bevalling zou ik zeker op je strepen blijven staan!

Ik sluit me volledig aan bij wat Rowel zegt!
Ook ik zou er niet aan moeten denken dat mijn schoonmoeder bij de bevalling is.
Kan goed met haar opschieten, ondanks de grote verschillen, maar 5 mensen aan mijn bed vindt ik meer als genoeg. (mijn vriend, mijn moeder, verloskundige + stagiere en de kraamhulp)

De bevalling is iets wat jij moet doen, en daar moet jij je prettig bij voelen.
Als je er dan iemand bij hebt waar het al niet goed mee boterd, dan ga je je waarschijnlijk alleen maar irriteren en kun je niet van het moment supreme genieten!

Wie er aan je bevallingsbed staat, is helemaal jouw keuze. Ik moet er persoonlijk niet aan denken iemand anders dan mijn man bij te hebben. Niet mijn moeder en ook niet mijn schoonmoeder dus. En met beide heb ik een prima relatie. Ik denk ook dat je zoiets rustig zou moeten kunnen zeggen en dat de ander dat te respecteren heeft.
Tja, over het langsgaan op de koffie, misschien moet je dat dit weekend juist wel doen. Door de telefoon komen dingen gewoon anders over dan face to face. Misschien kan je haar uitleggen dat je het niet prettig vind dat er nog iemand extra bij je bevalling is, maar dat ze wel van harte welkom is, direct na de bevalling (in de zin van: bevallen, gedouched, helemaal bijgekomen en dan ergens op dezelfde dag nog een bezoekje van oma). Dat het niks met haar te maken heeft (blabla)... het blijft natuurlijk de moeder van je man en het is niet prettig nu voor je bevalling woorden te hebben...

Succes!

ik vind mijn man ook wel genoeg.bij de 1e was ik helemaal in mezelf gekeerd.ik moest er echt niet aan denken als er dan allemaal mensen aan mijn bed staan te kletsen.nee hoor laat mij dan maar lekker met rust.ik heb genoeg aan mezelf.
gewoon doen wat jezelf wilt meid.sterkte

ik moet er ook niet aan denken dat mijn schoonouders of zelfs mijn eigen ouders bij de bevalling aan wezig zijn.dat is iets van ons beide en niet van hun.wat raar dat je schoonmoeder bij de bevalling van je mans ex aanwezig is.je hebt je woordje goed gezegd zo zou ik het ook gedaan hebben.
gr cinderella

Wat vervelend zeg
En over de telefoon ook vaak anders dan bedoeld voor beide

Maar je moet je eigen gevoel volgen!!!
Bevallen is jouw ding met zoals jij het wilt

Hoe het daarna loopt is voor dan
En vergelij je niet met zijn ex of hoe hun band was
Blijf bij jezelf

Succes

Bah wat vervelend voor je!! Brrr ik heb ook zo'n nare schoonmoeder ( en een stiefzoon..) helaas woont de mijne hier om de hoek (westen) en mijn familie in t noorden. Ik had al niks met haar, maar nu met hormonen in m'n lijf ben ik gewoon allergisch voor haar!! Erger me aan iedere beweging die ze maakt.
Zij beleeft er ook veel plezier aan mij af te kraken, vooral tegen mijn man. Zijn ex daarentegen is fantastisch...

Probeer het naast je neer te leggen, al valt dat lang niet altijd mee...:- S

Terug
Bovenaan