Arghhh... schoonmoeders!

Amen @ Rowel!
Ik wil ook echt niemand erbij hebben hoor, zeker niet mijn schoonmoeder! Ze kan zeuren wat ze wil, maar het is MIJN bevalling en MIJN kind,
en maar zeuren dat ze zo graag op vakantie wil, dus dat de baby maar snel moet komen! Voel me helemaal naar.

Dus weet heel goed hoe jij je voelt, blijf bij je standpunt, laat het niet aan je vreten en doe rustig aan!

hoi!
Jeetje ik herken je verhaal helemaal! mijn vriend heeft dan geen andere kinderen en dus voor ons allebei de eerste maar hij is ook militair dus ook vaak van huis voor oefening en uitzending. En o mijn hemel wat kunnen schoonmoeders dan het bloed onder je nagels vandaan halen! Mijn grootste vrees is dat ze straks zich gaat bemoeien met de opvoeding van ons kleine meisje.. Ik hoop dat ik dan mans genoeg ben om mijn mond los te trekken ipv de lieve vrede bewaren, zelf een rotgevoel te hebben en vervolgens mijn mannetje huilend op te bellen (zoals de laatste keer toen hij op uitzending was). Wat vind jou man zelf van de situatie? of houd hij zich meer op de vlakte?

Als je het mij vraagt betwijfel ik of ze wel helemaal geaccepteerd heeft dat zijn ex inmiddels zijn ex is en dat jij zijn huidige vrouw bent. Jij bent zijn ex niet! Als zij in de sloot springt, moet jij dat dan ook doen? Dus fijn voor je schoonmoeder dat ze toen bij de bevalling mocht zijn, maar dat betekent niet dat jij dat ook wilt. Het is JOUW bevalling en dus moet het op JOUW manier gaan, niemand anders poept die baby er voor je uit! Ik zou uiteindelijk net zo hard uit m'n stekker zijn gegaan, dus ik vind niet dat je onredelijk bent geweest. Want zo te horen is dit niet het eerste akkefietje tussen jullie en met gewoon 'nee' zeggen bereik je bij haar blijkbaar niet veel. Leven en laten leven...

Ik vind het ook wel genoeg om naast de vk en de kraamhulp (en mogelijk een stagiaire) alleen mijn vriend bij de bevalling te hebben. Wel zullen mijn ouders of alleen mijn moeder in ons huis aanwezig zijn, gewoon omdat ik niet weet of ik misschien uiteindelijk toch m'n moeder erbij zal willen hebben als ik het even niet meer trek allemaal. Daar moet iedereen maar begrip voor hebben, het is ons kind en mijn bevalling dus daar heeft niemand wat over te zeggen lijkt me.

bah verschrikkelijk zo'n schoonmoeder..
gelukkig heb ik er niet zo eentje..
maar wat vind ik het egoistisch van haar..wie is zij om je uberhaubt te vergelijken met je man zijn ex!?
vind niet dat ze het recht heeft om daar moeilijk over te doen!!
mijn man en ik (en mijn moeder en schoonmoeder) vinden een bevalling een intiem moment voor ons 2en en niet met andere mensen erbij..we hebben het kindje ook met zijn 2en gemaakt toch..
maar goed je bent daar absoluut geen bitch in!!
wat vind je man er eigelijk van dat je schoonmoeder dat zich probeert toe te eigenen??
liefs

Hoop dat je goed geslapen hebt en er niet teveel over wakker hebt gelegen

Ben het eens dat je man zich er ook een beetje in moet mengen
Lastig dat wel ( mannen en moeders)

Ik lag er nog over na te denken en eerlijk is eerlijk dingen met mijn schoon familie Regelt mijn man eigenlijk ( gelukkig )

Succes ermee hè

Terug
Bovenaan