Arm hummeltje....

Gelukkig gaat het alweer stukken beter met Tessa. De blaasjes drogen goed in en niet alle bultjes/vlekjes zijn uiteindelijk blaasjes geworden. Vooral in haar gezicht zijn er veel weer na een paar dagen verdwenen!
Ze heeft ook minder jeuk en speelt gelukkig alweer meer dan alleen maar bij je willen zitten! In bad gaan vind ze erg fijn, omdat het lekker afkoelt en ze lekker in haar blootje rond kan rennen (afdrogen met al die bultjes wil ze niet echt!)
Wel heeft ze door al dat mentholpoeder een beetje last van ontstoken traanbuisjes (niet gek met al dat poeder op haar gezicht).
Dus bijna kunnen we een streep zetten door de kinderziekte waterpokken! en krijgt als kadootje een plastic theeserviesje!  (met tafeltje en stoeltjes van IKEA!!)  

ik lees bij waterpokken veel over mentholpoeder, terwijl mij altijd is verteld dat dit niet onder de 2 jaar mag...
Wees verder voorzchtig met mentholpoeder op open pokjes dit geeft littekens en ik zou het zeker niet op het gezicht doen dit bijt vreselijk in de oogjes.
Zinkzalf op iedere pok zorgt voor sneller indrogen.

Succes met de pokkenkindjes, Sara heeft het begin december gehad.

liefs

Terug
Bovenaan