as dinsdag weer babymassage.... ohh ik heb nu al buikpijn..

hoi hoi

sophie heeft vorige week voor het eerst deelgenomen aan de cursus babymassage......

nou ze vond het dus niet echt helemaal lekker....met name over haar buikje en langs haar hoofdje wrijven vond ze niet echt fijn en dus begon ze ook te huilen en ze kon zich dus ook niet echt ontspannen..

wbt haar ledematen masseren, dat vond ze prima....

nu hoorde ik van degene die het gaf dat vrijwel alle babies het leuk vinden en alleen huilen als er wat emotioneel en/of  lichamelijk aan de hand is of de moeder  straal bepaalde dingen uit( doordat ze stress heeft of  andere negatieve dingen heeft meegemaakt)   wat de baby ervaart er waardoor het dan heftig gaat reageren..
of het heeft een trauma....

nou hoe kan je iemand onzeker krijgen..
pffff voelde me daarna helemaal niet happy meer en zie nu al op tegen de volgende keer........
want wat is er dan mis met sophie, of doe ik het dan zo verkeerd , straal ik dan van alles uit waardoor sophie het niet echt leuk vind......zie ik dingen over het hoofd , mankeert ze wat etc etc..

oh jakkie wat als ze de volgende keer weer gaat huilen......( nou ik voel me nu al zo opgelaten dat dat ws wel gaat gebeuren, omdat sophie dat ws voelt......)

oh voel me er helemaal naar door.......

vandaar dus de vraag, of iemand ook ervaring heeft met babymassage en hoe jullie kindjes het ervaarden, klopt dit of hebben jullie ook wel eens gehoord dat sommigen het gewoon niet lekker vinden......

ik zelf heb ook het idee dat het te maken heeft met het feit dat sophie al vanaf 09.00 wakker was , het begon om 10.00 en duurde tot 11.30, dus al met al 2,5 uur wakker, terwijl sophie normaal gesproken s'morgen maar maximaal een uurtje wakker is en dan alweer wilt slapen en dus echt moe is.

tevens is het een meisje wat erg beweeglijk en soms heel onrustig is met haar lichaampje, alles beweegt dan... en ws dat stil liggen maar niet vind.

voor de rest is ze een heel vrolijk meisje,   wat heel veel lacht, zichzelf prima kan vermaken in haar wipstoel, box, het op visites heel goed doet, veel slaapt (alleen in een bakerzak ligt ivm hele beweeglijke armpjes ed).goed groeit en zich goed ontwikkeld........

pff wie kan deze onzekerheid weg nemen of is het echt zo......

alvast bedankt voor het lezen van dit lange bericht

liefs tobi

Hoi Tobi,

Ik denk dat je zelf al ziet waar het probleem zit. Dat is dat ze naar alle waarschijnlijkheid gewoon te moe is geweest en al dat gefrunnik aan haar lijfje niet fijn vond op dat moment.
Ik zou haar voordat je heen gaat gewoon lekker in haar bedje laten zodat ze lekker uitgerust aan komt.
Trek je vooral niks aan van wat er gezegd is. Zoiets kun je echt niet baseren op 1 keer!
Ga gewoon weer heen en ik hoop dat jullie er allebei van kunnen genieten.

Groetjes,
mama2004

Hoi Tobi,

Ik heb ook babymassage gedaan (4 lessen) en dat ging bij mijn dochtertje prima. Maar ook zij ging tussendoor huilen hoor. Dan deed ik even oppakken, troosten , soms speentje en hup weer verder. Ik vind het nogal kortzichtig van je "lerares" dat ze daar een probleem van maakt. babietjes huilen nu eenmaal en wanneer ze gaan huilen weet je toch nooit precies, daar is vaak geen duidelijke oorzaak voor hoor . het kan van alles zijn , honger, moe etc. In onze les zaten babies die elke les veel huilde, was helemaal geen probleem. gewoon even troosten soms gingen ze even de ruimte uit om de andere babies neit te onrustig te maken Ik zorgde altijd dat mijn dochtertje genoeg gevoed en uitgerust was voor de les, soms gaf ik tijdens de les nog even de borst en tijdens het masseren heel rustig tegen haar praten. Dat doe je misschien ook al. Tjah ik weet neit hoe jij het ervaart maar mjin dochter kan heel onvoorspelbaar zijn. Zij is de 1e maanden een huilbaby geweest dus ik ging al zenuwachtig de lessen in omdat ik dacht oh jeetje dadelijk blijft ze de hele les gillen maar tijdenshet masseren viel het dus reuze mee en daar waren kindjes die nooit huilde en die brulde dan de hele boel bij elkaar. Blijven gaan hoor en die muts met haar opmerkingen gewoon negeren ! Ik heb er veel profijt van . Na het badje ga ik haar altijd even kort masseren en dat vind ze tot nu toe reuze interessant! Succes!
Maria

Oh ja en als dat huilen altijd betekent dat er iets met jou of de baby emotioneel aan de hand is omdat volgens jou cursuleidster alle babies het altijd leuk vinden en dus niet huilen dan ben ik bang dat bijna alle babies inclusief moeders van mijn babymassage even langs de hulpverlening moeten........;-)

maria

Wat een belachelijke lerares zeg!! Waar slaat dit op? Hoe kun je een moeder onzeker krijgen?

Wat ik heb gehoord is dat veel babies eraan moeten wennen dat ze gemasseerd worden en daarom kunnen huilen. Als ze het niet prettig vindt als haar hoofdje en buikje gemasseerd wordt dan zou ik dat niet doen de eerste keren en gewoon even lekker met haar knuffelen als de rest hun baby daar masseren en elke week kijken wat ze prettig vindt en niet doorgaan met masseren als ze huilt. Kijk naar je kind en luister zeker niet teveel naar de lerares.

Ik zit zelf niet op babymassage, maar ik denk ook dat je dochtertje veel te moe was.
Mijn kleine meid hoor je een hele dag niet, behalve als ze honger of slaap heeft. Dan kan ze zelfs de hele buurt bij elkaar krijsen. ZOdra je haar dan de fles geeft of in bed legt, is ze gelijk weer rustig.
Wat die lerares ook zegt, niks van aantrekken.
Veel succes!!

Helga mv ROos

Ik ga ook naar babymassage en mijn dochter vind het wel leuk,maar heeft meer aandacht voor de andere baby's en mama's dan voor het masseren zelf.
Bij ons begint het om 09.00 uur een tijdstip dat ze normaal ook slaapt, Dus ik geef haar nu iets eerder de voeding (om 06.30 ipv 07.00 uur) na de voeding leg ik haar weer in bed, zodat ze nog even 1 uur kan slapen. Na het masseren en bij het aankleden begint ze vaak ook te huilen van vermoeidheid, thuis nog even de fles waar ze al bij in slaap valt en dan lekker slapen. Dus ik zou haar gewoon voor de cursus nog even proberen te laten slapen.

Hoi Tobi,

Ik heb met Tijs ook babymassage gedaan. Tijs is ook een hele beweeglijke baby, al vanaf zijn geboorte. Ik kreeg het dan ook echt niet voor elkaar dat hij op mijn benen bleef liggen. Dus ik legde hem tussen mijn benen in. Als ik Tijs masseer als hij te moe is, huilt en krijst hij alles bij elkaar. Als ik hem masseer vlak voor zijn fles, hetzelfde huilen en krijsen. Al met al kwam ik er dus achter dat er op een dag voor Tijs 2 momenten  waren waarop hij kon genieten van de massage: rond 11.30 u (een uurtje na zijn fles en een uurtje voor hij zijn bedje in ging) of rond 15.30 u ook weer een uurtje na zijn fles. Maar echt stilliggen heeft hij nooit gedaan. Maar ik kon wel aan hem merken dat hij ervan kon genieten.
De lessen kwamen voor Tijs ook vaak op het verkeerde tijdstip. Precies als het tijd was voor zijn fles. Niets aan te doen! De lerares deed er in ieder geval absoluut niet moeilijk over! Ik deed mee wat kon en verder  lette ik dan gewoon extra goed op zodat ik het thuis wel kon doen op de goede tijden voor Tijs.

Tijs is nu echter volop aan het draaien waardoor ik het nu dus niet meer voorelkaar krijg om een uitgebreide massage bij hem te doen. Hij heeft het veel te druk met draaien en ontdekken om rustig te kunnen genieten. Nu doe ik regelmatig kleine massages, meestal voor hij in bad gaat. Dan doe ik alleen zijn rugje, of zijn armpjes of beentjes of buikje.  Dat vind hij nog wel leuk. Onze lerares had dat ook aangegeven, dat je sommige babies tot 9 maanden kunt masseren en sommige maar tot 4 maanden (wat dus bij Tijs het geval is). Vaak lukt het wel weer als ze  peuter zijn.

Hopelijk gaan jullie de babymassage toch nog leuk vinden! In ieder geval succes gewenst! En laat je niet gek maken!

Groetjes,
mama van Tijs

Terug
Bovenaan