as dinsdag weer babymassage.... ohh ik heb nu al buikpijn..

Ik heb nu ook 3 lessen babymassage achter de rug. De eerste les vond mijn dochter het eventjes leuk, maar al snel vond ze het niet erg leuk meer. Dus we hebben toen maar heel eventjes gemasseerd. Ik denk dat ze ook erg moest wennen aan de nieuwe omgeving, andere babietjes en het gekke gemasseer, waar ze allemaal niet aan gewend was. De volgende keer babymassage ging echt veeel beter. Ze was veel meer op haar gemak en genoot met volle teugen. De derde keer ging nog weer veel beter. Dus ik zou je nog niet al te veel zorgen maken. Je kindje moet ook weer wennen aan wat nieuws!

Ook mijn dochtertje is erg beweeglijk. Dat maakt bij ons ook niet uit. Ze beweegt maar gewoon lekker door. Soms wat onhandig als je met de beentjes bezig bent en de beentjes schoppen alle kanten uit, maar dan voelt ze zich volgens mij wel in haar element als ze lekker kan bewegen tijdens de massage. Ik leg haar ook tussen mijn benen in, want op mijn schoot gaat niet lukken.

Veel succes. Volgens mij moet het prima lukken dinsdag!

hoi hoi,

Laat je niet gek maken !!! Ook ik heb een paar jaar geleden babymassag gedaan met mijn oudste zoontje. Het is heel normaal dat je kindje de eerste keren gaat huilen. Kinderen moeten namelijk soms erg wennen aan de aanrakingen op de manier zoals bij de massage.
Mijn zoontje vond het gelijk lekker maar er waren in mijn groepje ook moeders met kids die er niets van moesten hebben!!! Die hebben de eerste keren alleen maar gehuild. Geeft niets. Vinden de andere moeders warvan de baby toevallig niet huilt, echt niet erg!! Laat je daar dus niet onzeker door maken!!!!

Doe anders thuis de massage gewoon nog eens een paar keer, bijvoorbeeld na het badje. dan went je kindje eraan en dikke kans dat het de volgende keren beter gaat. Zo niet, geen drama!

Succes en probeer er van te genieten!! Doe ik nog steeds met mijn oudste en nu ook met de jongste!

groetjes, Misja, mama van Thijmen ( 3jr.) en Marten (12 weken)

Ik ben met Lotte afgelopen vrijdag voor het eerst geweest. Onze lerares zei juist dat ze verwacht dat alle baby's gaan huilen omdat het wennen is etc.
Trek je er niets van aan, ze zei ook dat de meeste baby's het pas de derde keer echt heerlijk vinden en dus ook niet zo snel meer huilen.
Ze worden er ontzettend moe van en dus huilerig met aankleden weer bijv.
Ik zou gewoon weer gaan en als jij je niet goed voelt voelt je baby dat natuurlijk ook.
Geniet van het uurtje met je kind dat is toch het belangrijkste!!

Groetjes en veel plezier,

Lilian mv Lotte

hooiiiii

goh meiden bedankt voor jullie lieve reacties.......

doet me echt goed om te lezen dat het niet ongewoon is dat ze huilen......

maar ik zou dus gaan , maar de avond ervoor werd ik gebeld met de mededeling dat het niet door ging ivm ziekte.....hihihihi.....dus ja....

nu is het volgende week kerst en wordt het ws de week daarna weer gegeven..

dus heb dan nog even om te oefenen........

maar nogmaals heel lief van jullie, deze berichtjes.

liefs tobi

Terug
Bovenaan