As. maandag gaat Patrick naar school!

16 dec. jl. werd onze kleine vent 4 jaar! Tja en dan mag je naar school! Aangezien dat voor de kerstvakantie geen zin had (zou 2 dagen zijn en die periode was al zo druk voor patrick; sinterklaas, jarig, kerst) begint hij as. maandag!
Super spannend! Mijn hoofd maakt echt overuren! Hij is nog zo klein, gaat dat allemaal wel goed komen? Arm ventje, komt ie daar in een lokaal met kindjes die hij helemaal nog niet kent, een juf die hij nog niet kent etc. etc. Gelukkig zitten er 2 kindjes in zijn klas van de peuterspeelzaal, dus toch nog wat herkenning!
De tijd vliegt echt hoor! En we sluiten nu toch een periode af, maar ik geloof de ervaren mama's maar; deze fase is ook gewoon super leuk!

Ik weet dat ik niet moet huilen waar hij bij staat, ik hoop zo dat ik me groot kan houden!! Mijn man heeft ook vrijgenomen, dus kunnen we met zijn 3tjes patrick wegbrengen!

Veel mensen vragen; heeft ie er zin in? Tja, wat moet ik ervan zeggen. We hebben hem natuurlijk wel proberen zoveel mogelijk te vertellen, maar hij weet nog helemaal niet wat hem te wachten staat.....Arm ventje! Ik begin al bijna te huilen als ik er alleen maar aan denk!

Ik hou jullie op de hoogte!

x

Hey Miranda,

Ik weet wat je bedoelt! Jelle, 2,5 jr! gaat ook maandag naar school! Tja dat is nu eenmaal zo geregeld in Belgie, wel halve dagen hoor, maar dan toch...............Ik hoop dat ik me goed kan houden........ Ben zo benieuwd wat hij ervan gaat vinden.........

Groetjes, Janneke

Hoi hoi,

Mijn kleine mannetje begint maandag op de PSZ. Ook bij mij gaan er allemaal scenario's door mijn hoofd. Inderdaad het is zo'n grote stap. We sluiten weer iets af.....

Ik zal aan je denken maandag!

Groetjes, Karin

hoi Miranda,
ik zal aan jullie denken maandag. Het gaat vast helemaal goed komen! Wel weer een mijlpaal inderdaad zowel voor jullie als voor je ventje.

Succes ermee,
Tamar

Hier idd een ervaren moeder met al een dochter in groep 7, en een zoon in groep 4..
Tuurlijk is het even slikken!!
Mag toch!!
Er komt een nieuwe periode..het echte loslaten gaat beginnen..
In het begin hoor je nog wel wat van de juf, maar dat is al snel niet meer iedere dag..en ja..je kind verteld soms ook maar weinig..Dus dan weet je ineens niet meer wat ze nu zo al de hele dag hebben gedaan!
Dat vond ik wel lastig..

En ze willen afspreken met klasgenootjes..dan gaan ze mee met mensen die je helemaal niet kent!!
Ik ging in groep 1 altijd de eerste keer zelf mee, als ze ergens gingen spelen..Even thee leuten en elkaar beter leren kennen.
Sommige ouders vonden het wel wat raar, maar ik voelde dat dat voor mij werkte!
En dan weet je de volgende keer waar je je kind achterlaat!
Ik heb echt ook een keer meegemaakt dat ik BLIJ was dat ik er bij was..
Ik bracht de oudste [ 4 ] toen naar een vriendje, om 13 00 [ zou tot half vier blijven..]
Toen ik daar aan kwam zei de moeder..T is er niet, die is ergens buiten hierachter aan het spelen..Ga maar kijken!!!!!
Nou, hallo, mijn dochter was 4!
Kent de buurt daar niet etc..
Dus toen ik zei dat ze niet alleen buiten mocht spelen, keek dat mens me aan...T speelde al vanaf dat hij 2 was alleen buiten!
Dus ik bleef mooi even plakkken zeg maar..Ging die moeder een heel gesprek aan, over dat ik angsten had..meer op God moest vertrouwen en mijn kind moest loslaten..!

Ik dacht wat gaan we nu krijgen!!

Hun hond hing steeds aan mijn dochter, van speelsigheid, maar wel heel wild..En dat vond ze niet leuk!!
Die moeder zei niets!!
Dus ik alweer blij dat ik er was!

Bleek ineens dat de kinderen door hun vader [ gescheiden ouders..]werden opgehaald voor het weekend om 14 uur ofzo..huh??
Dus wat had ze met mijn dochter gedaan als ik er niet was?
Ze kwam om met T te spelen, die dus al na een uur weg was!
Ik ben snel erna maar gegaan, terwijl die moeder zei;'' Blijf maar gerust hoor''
Daarna nooit meer daar geweest..

Ja, vaak zal het goed gaan, maar toch!!
Maar wat naar school gaan aangaat, vaak zijn ze er wel aan toe, en vinden ze het even spannend, maar eenmaal gewend loopt het wel los hoor!
Veel plezier en succes!!
Groetjes Rina

Dat wordt een spannnende dag voor jullie allemaal!
Het zal wel ff wennen zijn. Maar het komt allemaal helemaal goed!
Ik hoor graag hoe het gaat maandag!

Gr Linda

Terug
Bovenaan