aspirine om een miskraam te voorkomen?

Hoi Saartje,
Ik hoop voor je dat de gynecoloog instemt met bloedverdunners. Die van mij is er een voorstander van.
In Nederland kan je ascal alleen op recept krijgen. In Belgie kan je het in de drogist kopen.
Ik zou het in ieder geval als de gyn niet mee wil werken, wel onder begeleiding van de huisarts doen.
Ascal kan, mits  juist gedoseerd, echt geen kwaad.
Groet

Ik heb 2 miskramen gehad . En mijn 3 kinderen zijn te vroeg geboren door zwangerschapsvergiftiging/ hellp . Ik ben na de 2 e miskraam gaan zoeken op internet ( omdat huisarts , internist , gyn ,en verloskundige niks deden ! ) asperine slikken vanaf de eisprong en ik neem ook selenium om mijn tsh antistoffen omlaag te krijgen . Ik kreeg een miskraam met 600 antistoffen . Net zwanger al gezakt naar 500 . ( en nu nog lager alleen willen ze me niet prikken ) dus ik ben nu bijna 12 weken zwanger en neem elke dag 100 Mg asperine ( ascal ) en 200mg selenium en de baby doet t goed !!! Geprobeerd dit uit te leggen aan internist en gyn maar vinden dat er geen bewijs is dat mijn baby nog leeft dankzij deze medicamenten . Mijn dochter was bijna overleden met 32 weken zwangerschap door klunzige gyn dus ik vertrouw op mezelf en verder niemand ! Is wel lastig dat zelf dokteren want tot hoe ver slik ik nu door ? De hele zwangerschap ? Schijnt dat je van teveel selenium weer suikerziekte kunt ontwikkelen dus het zou fijn zijn als ik iemand tref met wel verstand van zaken ! Dankzij mijn oergevoel wel 3 gezonde kinderen dus deze komt er ook wel . 

Hoi Mama mm,
We zijn nu ruim een jaar verder. Is het nog goed gegaan met jou en de zwangerschap destijds? Ben zo zo benieuwd!
Zelf ook een aantal miskramen gehad na de geboorte van onze dochter en zou zo graag nog een 2e kindje willen. Maar wordt niet geholpen omdat ik verder “niets mankeer”. Ik heb een ontzettend regelmatige cyclus en moest het maar blijven proberen werd er gezegd. 
Groetjes
Sara

Hoi
Welke aspirine is dat eigenlijk precies? Ik heb net een miskraam en curretage achter de rug en mijn Belgische gynaecoloog zei van op de volgende cyclus te wachten en dan inderdaad ook aspirine te nemen. Maar welke dosis moet je dan nemen want je kan gewoon aspirine toch in de winkel kopen?
groetjes

Ja kun je zeker vertrouwen: ik krijg in UZ GENT heparine, prednisolone (10mg) en aspirine (80mg maar 100mg is ook goed). Het kan iig geen kwaad, het zal de placenta niet passeren. Vanf week 12 mag je stoppen. Maak je geen zorgen. Veel water drinken (2 liter) maakt je bloed ook iets dunner

He meiden ik kwam per toeval dit forum tegen op google. 
Wij zijn vanaf 2011 bezig geweest om zwanger te raken na 2 miskramen zijn we doorgestuurd naar het lumc en vanuit daar bij de fert. Arts beland.  Bloed sperma alles getest.  Hieruit kwam factor V v leiden. Na een meerdere malen clomid ben ik in juli 2013 zwanger geraakt en direct begonnen met spuiten van Fraxiparine. Uiteindelijk een gezonde zoon gekregen die 4 weken te vroeg geboren is door zws vergiftiging . na 2 jaar zijn we spontaan zwanger geraakt en via het lumc fraxi gekregen en ascal 80mg uit voorzorg tegen evt nieuwe vergiftiging.  Alles goed en wel een een gezonde zoon gekregen
Dec. 2018 hadden wij weer een positieve test in handen en terug naar het oude zkh ( waar ik na 8 weken controle lumc weer naar terug ben gegaan) die gaven aan dat fraxiparine niet bewezen  is en dat ze mij uit voorzorg alleen ascal zouden geven vanaf 12 weken tot 36 weken. Ik heb mijn twijfels getrokken en nav mijn mening een gyn overleg gehad. Ze bleven bij hun punt en ben daar( zo stom als ik mij nu voel mee akkoord gegaan) je raadt het al afgelopen week met 8 weken is het weer uitgelopen  tot een miskraam  :( wat een ellende en wat voel ik me machteloos. Waarom heb ik niet en de fraxi en de ascal opgeëist met die positieve test. 
11 febr. Heb ik een feedback gesprek met de gyn als we ooit nog voor een nieuwe zwangerschap gaan eis ik echt dit voorschrijven.. het is wel erg toevallig dat ik bij 2/5 wel gebruikt heb en die wel zijn goed gegaan!

Terug
Bovenaan