Asprines / asaflow nemen

Dag iedereen,

Ik heb een vraag.
Ik heb van mijn gynaecoloog asprines voorgeschreven gekregen omdat deze bloedverdunnend zouden werken.
Wat kunnen de gevolgen zijn als je ze 2 weken niet inneemt?

Groetjes!
 
Waarom zou je ze 2 weken niet innemen als dit medicatie is die voorgeschreven is? Ik zou hier toch wel voorzichtig mee zijn. Ik vermoed dat jouw gyn dergelijke medicatie niet zonder gegronde reden voorschrijft.
Moest je nu door omstandigheden bijvoorbeeld niet thuis zijn en je bent je medicatie thuis vergeten, zou ik even contact opnemen met je gyn en even navragen wat je kan of moet doen.
 
Waarom zou je ze 2 weken niet innemen als dit medicatie is die voorgeschreven is? Ik zou hier toch wel voorzichtig mee zijn. Ik vermoed dat jouw gyn dergelijke medicatie niet zonder gegronde reden voorschrijft.
Moest je nu door omstandigheden bijvoorbeeld niet thuis zijn en je bent je medicatie thuis vergeten, zou ik even contact opnemen met je gyn en even navragen wat je kan of moet doen.
De reden dat ik het vraag is omdat ik 2 weken geleden ben bevallen mijn stiilgeboren zoontje op 21 weken. Ik ben de medicatie “vergeten” omdat ik bezig was met een verhuis en die niet vond. Zijn niet zomaar verkrijgbaar in apotheek en had er gewoon niet meer aan gedacht eerlijk gezegd… ik wil eigenlijk gewoon weten of het mijn schuld is dat hij ineens van de 1 op de andere dag geen hartslag meer had. Dat het mijn schuld is door het niet innemen van medicatie dat mijn bloed niet verdund genoeg was waardoor er een bloedklonter zou kunnen zijn ontstaan…ik zoek gewoon antwoorden op waarom en misschien gaat het mij alleen maar slechter doen als ik het antwoord weet maar dan weet ik het tenminste want vreet mijn kast op, op deze manier.
 
De reden dat ik het vraag is omdat ik 2 weken geleden ben bevallen mijn stiilgeboren zoontje op 21 weken. Ik ben de medicatie “vergeten” omdat ik bezig was met een verhuis en die niet vond. Zijn niet zomaar verkrijgbaar in apotheek en had er gewoon niet meer aan gedacht eerlijk gezegd… ik wil eigenlijk gewoon weten of het mijn schuld is dat hij ineens van de 1 op de andere dag geen hartslag meer had. Dat het mijn schuld is door het niet innemen van medicatie dat mijn bloed niet verdund genoeg was waardoor er een bloedklonter zou kunnen zijn ontstaan…ik zoek gewoon antwoorden op waarom en misschien gaat het mij alleen maar slechter doen als ik het antwoord weet maar dan weet ik het tenminste want vreet mijn kast op, op deze manier.
Sterkte! Ik denk dat je arts jou hierbij inderdaad het beste zal kunnen helpen. Misschien geeft het je rust wanneer je antwoord hebt, misschien ook niet. Ik hoop dat je mettertijd je verlies een plaats zal kunnen geven. Ik kan me niet voorstellen wat je nu moet voelen of moet doormaken…
 
De antwoorden kan je behandeld arts je geven. Die weet wellicht waar het mis is gegaan, en of dat dan te wijten is aan het niet nemen van de medicatie. Vraag is of je er iets aan hebt, want je krijgt je zoontje er niet mee terug.
Wel vind ik er iets van dat je dit zomaar vergeet. Pijnlijk en hard van mij om dit je nu te schrijven, maar wel waarheid. Medicijnen krijg je nooit zomaar voorgeschreven. En al helemaal aspirine is gewoon overal vrij verkrijgbaar. Dus daar vind ik dat je echt geen excuus voor hebt.
Tegen mij werd gezegd dat je aspirine niet zomaar kan halen bij de apotheek? & nee jammer genoeg krijg ik mijn kind daar niet mee terug, want moest dat kunnen? Dan had het misschien met Pasen wel gebeurd. Ik ben het ook niet zomaar vergeten, tegen mij werd gezegd dat ik niet kan halen zonder voorschrift en mijn hoofd stond helemaal ergens anders. Moest ik de tijd kunnen terugdraaien had ik het zeker voor de volle 100% gedaan maar hoef niet te horen wat je mening is over het “vergeten van” ik wil gewoon feiten weten of het daar aan zou kunnen liggen. Denk dat je niet wil weten hoe gek ik mijzelf maak en hoe ik mij al voel hierdoor.
 
Tegen mij werd gezegd dat je aspirine niet zomaar kan halen bij de apotheek? & nee jammer genoeg krijg ik mijn kind daar niet mee terug, want moest dat kunnen? Dan had het misschien met Pasen wel gebeurd. Ik ben het ook niet zomaar vergeten, tegen mij werd gezegd dat ik niet kan halen zonder voorschrift en mijn hoofd stond helemaal ergens anders. Moest ik de tijd kunnen terugdraaien had ik het zeker voor de volle 100% gedaan maar hoef niet te horen wat je mening is over het “vergeten van” ik wil gewoon feiten weten of het daar aan zou kunnen liggen. Denk dat je niet wil weten hoe gek ik mijzelf maak en hoe ik mij al voel hierdoor.
Misschien dat je een specifieke sterkte voorgeschreven hebt gekregen, of dat je de verkeerde benaming gebruikt? Aspirine is als pijnstiller vrij verkrijgbaar bij de drogist. Is wel ook een bloedverdunner inderdaad. Maar ik neem aan in een pijnstiller veel lager gedoseerd.

Gecondoleerd met je verlies. Het kan niet makkelijk zijn, te denken dat je het zelf kan hebben veroorzaakt. De enige die je daar misschien uitsluitsel over kan geven is een deskundige op dat gebied.

Maar gedane zaken nemen geen keer, wat het antwoord ook zijn mag. Fouten maken is menselijk. Je bent er geen minder persoon door.

Ook wanneer een zwangere vrouw alles volgens het boekje doet, gaat het helaas vaak genoeg mis.

Wat de aanleiding ook is, blijkbaar heeft het zo moeten wezen.

Veel sterkte.
 
Asaflow is alleen op recept te krijgen. Het is een soort aspirine (aspirine wel bij drogist te krijgen)

Mensen die grotere kans hebben op zwangerschapsvergiftiging krijgen tegenwoordig het advies aspirine te slikken rond week 16 tot einde zwangerschap.

Dit verkleind de kans op zwangerschapsvergifteging als het bijvoorbeeld je eerste zwangerschap is je eerder zwangerschapsvergiftiging hebt gehad of ouder bent dan 40 en nog een aantal redenen.

Echter is het een middel dat de kans verkleint dus zeker niet wegneemt.

Zelf heb ik na trouw slikken pre eclampsie gehad en een te vroeg geboren kindje. ( wel verder gezond) Dus tja ook met het slikken van aspirine kan er van alles mis gaan.

Ik denk dat het vergeten te slikken niet de reden hoeft te zijn dat het niet goed is gegaan. Ga niet de schuld bij jezelf zoeken. Er kunnen heel veel redenen zijn waarom je bent bevallen van een stilgeboren kindje.

Praat er met iemand over zoek hulp zodat je het goed kan verwerken en je niet de schuld bij jezelf legt.

Sterkte!!!
 
Terug
Bovenaan