Associaties bij babynamen

Op dit moment 23 weken zwanger van een jongen. Waar de meisjes namen al klaar lagen, vinden wij jongens namen een stuk lastiger! Vanwege mijn vriend zijn relatief korte achternaam zoeken we een langere Hollandse voornaam. Namens als Maurits, Wouter en Boudewijn spreken ons aan. Toch komen ze niet vaak voor, met name de laatste. Hoewel we zelf moeten kiezen vinden we het stiekem toch leuk om hier eens te polsen, wat vinden jullie van deze namen? En zou je zelf voor een klassieke/tijdloze naam kiezen? Liefs
 
Ik ben van Belgie en enige associatie die ik heb met deze namen is dat Boudewijn een koning van Belgie is geweest. Dus die naam spreekt me niet aan daardoor.
Verder geen associaties en doe vooral wat jullie leuk vinden! Ik hoor alvast liever klassieke namen dan de tegenwoordig "hippe" namen, die lijken voor ons dan steeds op een hoop letters bij elkaar gegooid ?
 
Ik vind het wel prettig dat deze namen ook eens voorbij komen! Word er zelf nogal kriebelig van dat namen op het moment vooral kort zijn en op verschillende manieren geschreven en uitgesproken moeten worden (onderwijsallergie, zo heb ik een Jayden, Djayden en Jaylen in mn klas?) In mijn man zijn familie zit een Boudewijn, vlotte jongen van 22, die we vaak zien. Positieve associatie dus. Wouter altijd leuk, maar beetje standaard in mijn persoonlijke mening, en Maurits doet mij dan weer aan de koninklijke familie denken maar dat is Boudewijn in België dus ook.? Het is echt mega persoonlijk, er bestaat bijna geen naam waar iedereen positief op reageert! Succes met je zoektocht!
 
Maurits klinkt meer als een achternaam. Boudewijn vind ik wel mooi.
Wouter niks mee, komt nog best wel voor.
 
ik heb er niks mee.. maar gelukkig zijn we allemaal verschillend! anders zouden alle kinderen hetzelfde heten :)
 
 
Ja ik associeer dit wel echt met kak. Gekamde haartjes en een bloesje met een stropdas ? maar inderdaad Jayden en Giovanni vind ik ook niks.

Ik zou dan eerder een middenweg zoeken binnen de Nederlandse namen. Benjamin/ Sebastiaan bijvoorbeeld. Maar jullie moeten natuurlijk doen waar jullie zelf gelukkig van worden en wat bij jullie familie/omgeving past.

Een Boudewijn in de schilderswijk valt anders dan een Boudewijn in 't Gooi denk ik ?
 
Heerlijk, gelukkig zijn er ook nog steeds mensen die hun kinderen een tijdloze, hollandse naam willen geven (ik hou daar ook meer van, dan van al die – ‘hippe’ niet te schrijven – namen) ?.
Ik vind zelf Maurits het leukste uit het rijtje. Klinkt voor mij als een lekker vlotte hollandse jongen ?
Succes met de keuze!
 
Terug
Bovenaan