Associaties bij babynamen

Super leuk en helemaal geen kak! Eindelijk wat anders inderdaad. Tegenwoordig hoor je vaak dezelfde namen of klanken (vreselijk). Ik vind het enig! Wij hebben straks 2 meisjes en gaan ook niet voor de standaard namen. Ik had een kat en die heette Lodewijk, lekker out of the box. En dat was dan maar een kat ;-)
 
Leuke Hollandse namen!
Het hangt denk ik van je eigen associaties af. Ik ken een aantal Wouters, leuke mensen. Ook een Maurits, leuk persoon. Maar een nare ervaring bij een Boudewijn en daardoor de minst favoriete voor mij uit deze drie.
 
Bij die 3 namen zie ik een man van rond de 50 voor me. Jouw zoon wordt natuurlijk ook ooit een oude man maar daar ligt mijn associatie wel.
 
Wat je zelf het mooiste vindt moet je voor gaan. Niet voor onze meningen. Iedereen vindt het zijne ervan, maar onze meningen doen er niet toe. Jullie moeten zelf beide achter de naam staan, of dit nu Maurits, Wouter of Boudewijn is. Ouderwets is of niets dat zijn enkel waarde oordelen. 
 
Haha tja, iedereen heeft weer andere associaties. Ik vind Boudewijn een beetje te. Die andere namen zijn leuker. Maar jullie moeten gewoon zelf doen wat je aanspreekt. Ik ken een vlotte Berend (en leuke koosnaampjes bij te verzinnen). Maar kan me voorstellen dat anderen daar weer minder mee hebben.
 
Terug
Bovenaan