Associaties

Je vraagt eerlijk om associaties, en ik heb die toevallig wel. In Engeland ken ik best wat mensen waarbij Ferris hun achternaam is. 
Mijn mening verder: eigenlijk klinkt de naam best lekker haha! Nooit eerder als voornaam gehoordc maar best wel ok

Ferris Bueller denk ik meteen aan!
Maar qua naam, vind ik hem eigenlijk ook wel lekker klinken. En origineel.

Goh, ik ben echt positief verrast door de reacties! Mijn angst zit hem erin dat mensen hem te Engels zouden vinden (wij zijn beide NL, blank, blond) of wellicht in de categorie Jason/Mason (niks op tegen, maar houd ik niet van) of te apart. Dit sterkt mijn gevoel dat we toch voor deze naam gaan. Andere naam die we hebben is meer een veilige optie. En Ferris Bueller is toevallig ook de film die ik vroeger heb gezien en waardoor ik dacht: wat een mooie naam (maar irritante gast hahahah) 

Ik las de naam eerst op zijn Nederlands, dus met een rollende r. Op zijn Nederlands doet het mij nergens aan denken. Op z'n Engels denk ik aan een ferris weel (reuzenrad), maar dat is eerder een leuke associatie dan een stomme. 
Leuke naam, zowel op z'n Nederlands als op z'n Engels ! 

Gewoon doen dan! Hartstikke leuk! Alleen ja dan niet gaan klagen als hij een keer een dagje school overslaat ;)
Ik vind hem niet in de jason/mason categorie vallen, omdat hij toch wel Nederlands klinkt. En vooral echt niks van andere aantrekken. Het is jullie kind, jullie naam. En ook al vinden mensen t raar, daar wennen ze heel snel aan 

[quote quote=10110776]Gewoon doen dan! Hartstikke leuk! Alleen ja dan niet gaan klagen als hij een keer een dagje school overslaat  Ik vind hem niet in de jason/mason categorie vallen, omdat hij toch wel Nederlands klinkt. En vooral echt niks van andere aantrekken. Het is jullie kind, jullie naam. En ook al vinden mensen t raar, daar wennen ze heel snel aan[/quote]
@mwh ik moet echt keihard lachen om jouw school-overslaan berichtje?

Terug
Bovenaan