Astma tijdens zwangerschap

[quote quote=10234871]Ik heb geen astma maar ben wel vaak heel benauwd en kortademig. Ik geloof dat dat er ook een beetje bij hoort. Ze doet er niet zo veel aan, behalve goed naar je lichaam luisteren en op tijd wat rust pakken. Weet niet of dit ook werkt met astma, maar mij helpt het nog wel eens om een paar keer even overdreven diep in- en uit te ademen[/quote]
Hoi hoi.. ja ik heb t al vanaf t begin en t wordt steeds erger. Bij mij is t wel echt extreem. Ik kan niet eens meer normaal functioneren.. mn eigen dochtertje aankleden of spelen gaat amper. Diep in en uit doe ik hoor maar werkt hier niks. Daarna weer benauwd.  Ael bedankt voor de tip :)

Dankje dames. Ik heb nu de seretide in combinatie met de ventolin. Mn hartslag gaat er ook zo van omhoog. Dan bonkt mn hart helemaal in bed. Hebben jullie dat ook? T helpt wel iets maar niet heel erg top ofzo.. ik ben bij mm vorige zwangerschap thuis bevallen en had nergens last van. Ik wil ook super graag thuis maar ik denk toch dat dit een medische kwestie wordt. Ik kan amper een trap op of normaal lopen. Ik maak me dus echt wel zorgen over hoe t straks gaat met bevallen. Mn vorige bevalling ging ook razendsnel .. ik had wee op wee op wee en ben in 100min bevallen. Toen kreeg ik al amper lucht door de weeen storm en had ik geen last van astma. Stel dit gebeurd weer, wat dan?!! Het maakt me dit keer veel angstiger om te bevallen.

Wat bijzonder dat je seretide hebt gekregen, daar ben ik juist vanaf gehaald. Ventolin mag ik wel indien nodig. Kun je niet door je huisarts worden doorgestuurd naar een longarts dan met deze klachten? Ik snap dat je op deze manier opziet tegen de bevalling!

Terug
Bovenaan