Astma

Hallo,

Ben een uur op mijn werk en heb die tijd nodig gehad om bij te lezen het hele weekend niet gekeken. Mieke en Ank GEFELICITEERD! Voor Biaggi balen hoor, ik dacht echt dat het goed zat. Ergens kwam ik het bericht van Nina tegen. Zij gebruikt medicijnen voor astma en schrijft dat een thuistest dan niet goed is/werkt?? Graag wil ik reactie er zijn vast meer met astma op dit forum. Ik heb ook astma en gebruik Ventolin en Flixotide beide inhalers. Ik was altijd in de veronderstelling dat dit helemaal niet slecht is omdat het niet in je bloed wordt opgenomen. Maar heeft dat invloed op testen?? Wie weet dit of gebruikt Nina andere medicijnen. Graag reacties groeten Biate. Ik ga mijn laatste week in volgende week maandag heb ik mijn NOD. Ik denk echt dat het deze maand niet raak is. Voel me precies als vorige maand maar nog een week afwachten en dan zien we het wel. Gr. Biate

Hoi Biate,

Ik ben ook astmatisch en gebruik ook Ventolin (pufje/spray) en Flexotide en Becotide. Ik wist dit ook niet. De dokter weet dat ik zwanger probeer te raken, maar ook hij heeft hier niks over gezegd. Ik hoop ook echt dat we reactie krijgen. Ben benieuwd...

En ik hoop dat deze maand wel raak is voor je en anders komt het vast heel snel.

Sjantal

Hoi Sjantal,

Als je op www.astma.nl kijkt staat er wel een link naar zwanger!? Volgens mij staat daar duidelijk dat inhalers niet in je bloedbaan komen en daardoor niet schadelijk voor baby. Maar of dat invloed heeft op de testen dat weet ik dus niet! We wachten gewoon op reactie van Nina of anderen. Jij ook heel veel sterkte met zwanger worden! Welke ronde zit jij even te lui om op het schema te kijken. Gr. Biate

Mijn vorige ongie was 22 juni en daarna 6 juli (twee weken daarna dus). Ik heb mijn NOD vastgesteld op 3 aug. Ik zou het eigenlijk echt niet weten. Dat is helemaal zenuwslopend. Ik ben 24 jaar (jong...:)) en ik ben getrouwd. Mijn man is 28 en we hebben sinds 2 maanden besloten dat we kinderen willen. Nou ja, ik eigenlijk al veel eerder, maar it takes two to tango niet?

Hoi Biate,

Het lijkt mij dat medicatie tegen astma e.d geen invloed hebben op de uitslag van een zwangerschapstest.
Een zwangerschapstest test op hcg in de urine en hier heeft medicatie tegen astma (bijna allemaal ontstekingsremmers of luchtwegverwijders) volgens mij geen invloed op.
Maar als het anders is, wil ik dit ook wel graag weten.
Ik gebruik nl. zelf Flixotide.

Groetjes

hallo
ik gebruikte singulair dat is een nieuw medicijn in vorm van pillen. deze zijn volgens mij ha schadelijk voor het ongeboren kind.
volgens mijn ha moet ik nu met mate een pufje in nemen (pulmicort), om zo zwanger te kunnen worden.
momenteel gaat het erg goed met de astma en gebruik ik niks. of dit wl goed is weet ik niet:(

hoe gaan jullie met de astma om? ik zal ook even kijken op de site van astma.

groetjes Nina

Terug
Bovenaan