Atopisch eczeem

A

Anoniem

Guest
Ons zoontje Kostas heeft toen we na 3 maanden begonnen zijn met flesvoeding, echt veel last van eczeem gekregen.

Bloedtest weest uit dat het geen koemelkallergie was en ook geen allergie van de hondjes.

Op zijn ruggetje had hij allemaal rode vlekken, leek op Dauwworm.

Waar het nou vandaan komt? Erfelijk zeggen ze...maar daaar kom je ook niet verder mee.

Gelukkig slaapt hij goed door, van 10:30 tot 08:30, maar zijn hoofdje krapt hij open.

Nu hebben we van de Dermatoloog een zijde rompertje/broekje/ bivakmutsje gehad en zijn huidje word zichtbaar beter!

Groetjes miranda

ow wat vervelend! Senna heeft ook eczeem gekregen vanaf 2 maand ongeveer!
de ene dag is ze ontzettend bont, en de andere dag valt het mee.
moeten haar 2 maal daags met zalf insmeren en 1 maal daags met olie.
dit helpt niet echt, lijkt meer te worden.
ze heeft er wel last van en krabt ook meteen haar buikje kapot bij het verschonen. dus iedere verschoonbeurt heeft ze sokken over haar handjes.
ook haar neusje en wangen moeten eraan geloven

hoop dat het snel beter word

liefs Jenny

quote: miranda27 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-02-2009 15:50:41'));

Kostas nu 4,5 maand

Ten eerste!! WAT ZIT HIJ AL GOED!!! jeetje!
Senna heeft het niet zo erg als Kostas.
ze heeft het meer op dr buikje enz.
haar hoofdje maar klein beetje, en naast dr oortje.
mooi kindje hoor!!!

liefs

Hoi Jenny,

Dank je wel voor je compliment! Het is inderdaad een lekker ding. (lijkt op zijn papa).

Ook is hij snel met dingen, soms lijkt het wel of hij al een beetje gaat kruipen.

Zijn rug zat werkelijk helemaal onder en op zijn borst en buik, zijn gezichtje had ook last, ik zal er maar liever geen foto van bijzetten, want het was echt erg.

En nog erger is dat de dokters het ook niet weten,, geven ze maar een hormonenzalf( wat niet goed is voor een baby) en druppels (die kans op wiegendood vergroot) voor een beetje jeuk, nou die gingenn rechtsstreeks de vuilnisbak in.
Het jammere is ze zoeken de oorzaak niet, alleen de symptonen willen ze weg hebben.

xxx

Hoi Miranda,

Wat ontzettend balen, voor Kostas, maar ook voor jullie. Het is wel een erg leuk vrolijk ventje om te zien! Maar je wil natuurlijk niet dat hij overal eczeemplekken heeft en jeuk heeft.
Ik had zelf vanaf dat ik een paar weken oud was ook enorme eczeem. En helaas ben ik er nooit overheen gegroeid. Maar de meeste kinderen groeien er uiteindelijk wel overheen, maar ja, daar heb je nu niets aan.
Atopische of constitutionele eczeem is helaas niet veel aan te doen, behalve de symptomen bestrijden. Het lastige is alleen dat er bijna nooit een (langdurige) goed middel is.
Ik zou je wel willen adviseren om te zorgen dat je met Kostas bij een huidarts/dermatoloog terecht komt, als je dat nog niet bent geweest. Zij hebben echt veel meer kennis dan een huisarts. Misschien kan je ook nog wat tips en steun vinden op de site en het forum van de vereniging voor mensen met constitutionele eczeem (VMCE).
Ik zelf heb van alles gehad: baden met zemelen, baden met zeezout, teerbehandelingen, lichtherapie, en natuurlijk veel soorten hormoonzalven en andere zalven. Tegen de jeuk is het belangrijk dat je hem niet te dik aankleed en zo veel mogelijk koel neerlegt. Koude is echt heerlijk als je jeuk hebt. Misschien kan je ook een koudecompres is de diepvries leggen, zodat je hem wat kan koelen als hij veel jeuk heeft.
Ons zoontje heeft sinds een paar weken ook een heleboel droge vlekken in zijn gezicht. Ik ben als de dood dat hij ook eczeem krijgt, en echt, dat gun ik niemand!
Heel veel sterkte! Ik lees mee, mocht je nog vragen hebben dan kan ik je misschien als ervaringsdeskundige nog een beetje helpen.

Groetjes, Irene

Hey Miranda

dat compliment is gewoon de waarheid!
Senna heeft ook  hormoonzalf, mijn moeder had het vroeger ook voor mijn zusje.
hele lichte dosis en de arts heeft gezegd dat het in deze vorm geen kwaad kan.
Senna heeft ook niet haar hele lichaam eronder, en ik smeer alleen op de plekken waar ze echt last heeft, en dan een heeeel dun laagje.
ik badder haar echt om de 3 a 4 dagen, anders is ze meteen zo rood als een kreeft.
drama!
op dit moment is het vrij rustig met haar! gelukkig maar...
en praat me niet over artsen! ik loop er met de middelste dochter en ze willen inderdaad verhelpen met het wondermiddel genaamd paracetamol!! en als een kind al 4 dagen hoge koortsen heeft zeggen ze, koorts is goed hoor!!! en niet na gaan denken waarom ze die koorts heeft?? pfff
morgen is mijn huisarts er gelukkig weer!!!
sterkte ermee!!

Liefs Jenny

ff foto van onze kanjer!!! hihi

Terug
Bovenaan