au lait cru

Ik heb een vraagje aan de doorgewinterde zwangeren. Gesteriliseerde producten of in het frans lait cru kun je beter niet nemen. Wie weet hoe dat met ijs zit, met name vanille ijs. Op de verpakking zie ik dat niet staan, maar het staat er bijna nooit in het frans op. Gesteriliseerd staat er ook niet bij, maar hoe kan ijs anders goed zijn? Wie weet of ik dat mag eten, of hoe ik er zeker van zijn kan, dat ik het goede neem?
IK heb echt een superbegeerte naar IJS!
groetjes
Aartje
 
Hoi Aartje,

Ik heb nog nooit gehoord dat ijs niet goed zou zijn.Ben nu voor de tweede keer zwanger en pas geleden bij de vk geweest waar ik weer het hele lijstje met wat niet gegeten mag worden te horen kreeg en ijs kwam hier niet in voor.
Denk dus dat je wel aan je begeerte toe kan geven.
Groetjes S.
 
in het frans staat er dan vaak: pasteurise. Dat is hetzelfde als gesteriliseerd. In NL worden eigenlijk geen producten met rauwe melk verkocht omdat de schadelijke effecten al jaren lang bekend zijn. je kunt altijd bij de fabrikant informeren om het zeker te weten.
 
Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken maar wat ik wel weet is dat in sommige ijszaken rauwe eieren door het ijs gaan. En dat mogen we niet!
Daarbij heb ik ook een prachtige lijst van o.a. de verloskundige, maar ook uit tijdschriften en daar komt Tiramisu helemaal niet op voor. Terwijl je dit gedurende je zwangerschap beter kunt vermijden, ook door de rauwe eieren die erin verwerkt zijn...
 
Ijs niet goed???? Ik heb al wel 10000 liter op sinds ik zwanger ben, en ik voel me heerlijk, dus niks aan het handje hoor. Tja, ik ben wel 15 kg aangekomen natuurlijk....dat is het gevaar!
joke
 
Alleen met vers ijs bij een ijssalon moet je,volgens mij,oppassen. Hier wordt namelijk verse melk gebruikt. Ook hoorde ik eens dat je ook geen taksi mag drinken. Die pakken sap.
 
gewoon lekker ijs eten hoor, daar zit geen rauwe melk in. zou niet eens lekker zijn trouwens. Je moet ervan uit gaan dat dingen die kinderen mogen, dat jij dat ook mag (met die melk dan). Rauwe melk schijnt voor kinderen en ouderen ook niet zo best te zijn, daarom plakt de AH stickers op de producten die met rauwe melk gemaakt zijn.
 
Terug
Bovenaan