au lait cru

je mag niks met rauwe melk (au lait cru), dingetjes met gepasturiseerde melk mag je wel. Rauwe melk schijnt ook amper gebruikt te worden in nederland dus het lijkt me sterk dat het in ijs zit.

groetjes, Jane
 
Ik heb nooit gehoord dat je geen ijs zou mogen. volgens mij wordt dat ook gewoon van gepasteuriseerde of gestilleriseerde melk gemaakt. Met softijs moet je beter oppassen, daar wordt blijkbaar vaak te veel listeria in gevonden.
 
Ja hoor gewoon doen!! Gesteriliseerde producten mogen trouwens ook gewoon hoor. Au lait cru betekent rauwe melk (onbehandeld) dat mag niet, maar in Nederlandse supers komen haast geen rauwe melkprodukten voor hoor en anders moet het erop staan.

 
Een paar berichten hierboven staat al wat over soft-ijs, pas hier inderdaad mee op! Het gebeurt te vaak dat de machines hiervoor niet dagenlijks schoongemaakt worden (bluh..), dit is nou eenmaal geen leuk klusje en nu het ijs-seizoen een beetje over is, mag je blij zijn dat ze 1 X in de week schoongemaakt worden. Het enige softijs-verkooppunt wat ik vertrouw is Mc Donalds, ze hebben daar een enorme controlle op de hygiëne-wet en die automaten worden dagenlijks gereinigd.

(schep-/roomijs van de supermarkt is geen probleem)
Eet ze, maar denk om de kilo's :)
 
Terug
Bovenaan