Augurken of andere 'rare' eetgewoonten?

Hebben jullie al last van vreemde eetgewoonten? Ik weet van vorige zwangerschap nog, dat ik achter elkaar augurken bleef eten. En het maar raar vinden dat die pot ALWEER leeg was :). Nu heb ik nog maar 1 pot augurken leeggegeten, dus dat valt mee. Verder ben ik wel erg aan het snoepen.

Wat zijn jullie ervaringen?

Bij de eerste heb ik totaal geen gekke eetgewoontes gehad...Nu heb ik heel erg trek in hartig! De eerste 9 weken ben ik heel misselijk geweest,maar had wel heel veel trek in broodjes omelet en dan nog het liefst met gebakken ui en tomaat,hahaha...
Nu ben ik sinds afgelopen week niet meer zo misselijk en heb trek in chocolade, eet ik normaal niet...Maar een boterham met snijworst en augurk of een boterham met ham,mayo en lente-ui gaat er ook wel in hoor...
Ach als het maar lekker is...

Ik heb nog geen gekke eetgewoontes. Al heb ik nu wel zin in dingen die ik normaal bijna nooit at. Zo als brood kan ik nu de heledag wel eten, maar warm eten nee dank je wel. Zoetigheid heerlijk, terwijl ik voor mijn zwangerschap bijna niks van snoepjes of chocola moest weten. Vreemd toch allemaal. hihi. Ik vind het niet erg hoor, want vind het nu best wel lekker.

ik vind perziken lekker nu. ook heb ik nu juist helemaal geen zin in chocolode. af en toe een twix oid gaat nog wel, maar chocolademelk? nee, dank je. ach ja, goed voor de lijn ;-)

Haring met rauwe uien.Moet ik normaliter echt niks van hebben. Heel bizar. Ben echt hondsberoerd maar dit is een van de weinige dingen die ik wel binnenhou.

Bij mijn vorige zwangerschap hield ik alleen patat binnen :), dus wat dat betreft ga ik er wel op vooruit.

Haring van de visboer is oke. Die is die dag dan schoongemaakt. De kans op een listeria bacterie is dan te verwaarlozen. Zoiezo is haring niet helemaal rauw meer omdat het op een bepaalde manier wordt bewaard ( vraag me niet hoe..)

At tijdens mijn vorige zwangerschap ook rauwe zalm met soyasaus. Maar dan moet je echt zeker zijn dat het knettervers is. Ik haal het altijd bij dezelfde visboer en die weet ook dat ik zwanger ben.

Eet geen haring of rauwe vis bij de supermarkt vandaan!

Terug
Bovenaan