autistme

hoi, kan er iemand mij vertellen wat de symtome van autistme zijn.

ik twijfel of mijn zoontje het is.
wil eerst wat info verzamelen voor ik een dokter aanspreek

gr de mama van bram
 
hoi,

ik denk ook dat mijn zoontje een vorm van autisme heeft.
wat mij voorla op valt is dat zijn verwerking voor prikkels heel anders is dan normaal.
hij houd zich vast aan gewoontes en hij is gebaat bij structuur.
hij is zeer dwangmatig.
hij heeft een algehele ontwikkelingsachterstand.
hij heeft slappe spieren
hij denkt in hokjes en als het niet in zijn hokje past snapt hij er niks van of wordt hij boos.
hij praat niet uit zich zelf alleen wat hem is aangeleerd in de hokjes zeg maar.
hij praat op nivo van 2jr en hij zegt alles na egolasiren(of zo iets).
hij herhaalt
hij fladdert bij het rennen.
hij is nu bijna 4jr en hij zit nu op een speciaal dagverblijf ik hoop dat ze me wat meer kunnen vertellen of hij een ass heeft.
op internet kun je ook veel vinden over autisme via google.
kun jij vertellen waarom je hier aan denkt, beetje ervaringen uit wisselen.
hij is vorig jaar getest maar omdat hij nog te jong was konden ze me niks over autisme zeggen.

groetjes monique
 
wat ik er nog wou bij zeggen is dat hij een zeer vrolijk mannetje is met zijn uitbarstingen.
hij is altijdt vriendelijk soms wat overdreven. maar het lijkt of hij je aankijkt maar als je goed naar hem kijkt doet hij dat alleen wanner hij het wil niet wanneer jij het wilt
 
bram kan zich niet aanpassen.
zowel met kinderen en volwassenen...
hij is erg gevoelig op veranderingen.
maandag hebben mijn ouders bram in bed gelegt en dan is hij 3 dagen van slag af.

hij vind het moeilijk om met kinderen te spelen.
en hij wil het liefst 1op1 aandacht.

bram hecht veel steun aan zijn ritme en hij vind het moeilijk om er af te wijken.
en gebeurt dat wel dan is hij erg van slag.

mijn zoontje is  pas 1.5 en in brabant kun je via de consultatie buro een test laten doen met de leeftijd van 2 jaar.
ik ga bij de volgende controle op de wijk ga ik er om vragen.

gr anneloes


 
klinkt allemaal bekent wat jij schrijft dat heeft mijn zoontje ook.
die is een paar dagen van slag van een dagje strand.

het probleem met kinderen onder de 4jr testen op autisme is dat ze vaak niet de stempel willen geven. nu zijn ze bezig om kinderen onder de 4jr te laten testen in het umc in utrecht.
mijn zoontje heeft ook testen gehad hij was 2,5jr en daar wam uit: een forse ontwikkelingsachterstand met autistische trekjes.
nu zijn we een jaar verder en ik zie meer dingen die toch echt tot autisme leiden die hij toen nog niet zo extreem had.

via het cb kan je in het VTO team trecht komen (vroeg tijdige opsporing) en die kunnen je begeleiden naar de onderzoeken die mogelijk zijn.
ik zelf ben via de kinderarts terecht gekomen bij een psychiater omdat de kinderarts ook dacht aan autisme.

groetjes monique
 
binnen het spectrum van autisme zijn er zoveel varianten en gradaties, het is dus heel moeilijk om zelf te bepalen of er een vorm van autisme speelt bij je kind.

Ga gewoon eens praten met de huisarts over je twijfels, en de dingen die je opvalt. Dit kan zonder er direct een etiketje op te plakken.

Succes

Miep

 
Hoi,

Ik ben het met miep eens.Er zijn zoveel verschillende vormen van autisme. Als je met je huisarts gaat praten kan hij/zij je de goede kant opwijzen om informatie en/of testen te krijgen.
 
miep,
natuurlijk kun je niet bij je kind het etiketje op plakken.
maar de vermoedens van een ouder speelt een hele belangrijke rol.
als je test gaat doen voor autisme krijg je als ouder vele vragen en het is altijd fijn om met andere ouders te praten met dezelfde vermoedens en ervaringen daarin, daaruit kun je veel steun ervaren.
omdat er zo gemakkelijk gezegd woord: maar dat heeft mijn kind ook.
denk je zelf al gauw het zal wel aan mij liggen.
en er zijn idd vele vormen van autisme maar de meeste oficiele diagnoses kunnen pas boven de 4jr gesteld worden als je het over de niet klasieke vorm hebt.
gelukkig zijn ze druk bezig met eerder diagnostiek.

anneloes,ik hoop dat je inmiddels al naar de dokter of cb bent geweest en die je meer info hebben kunnen geven??
 
Terug
Bovenaan