Auto en financiën

A

Anoniem

Guest
Ik open 'em hier ook maar, hier zijn vast meer meiden die al wat langer zwanger zijn  dan  mij en mijn vragen kunnen beantwoorden. Alvast bedankt!

Hoi allemaal,

Hoe gaat het met jullie? Hebben jullie het inmiddels verteld? Wij nog steeds niet. Ik  ben de laatste week behoorlijk beroerd geweest, dus het was extra moeilijk om te doen alsof er niets aan de hand is. Hopelijk houden we het nog een paar weekjes vol, maar als het echt niet meer vol te houden is, dan vertellen we het gewoon. Ben nu lekker 3 weekjes vrij, dus ik hoef geen smoesjes te verzinnen waarom ik m'n brood niet op eet tussen de middag...

Even iets heel anders; in wat voor auto rijden jullie en past daar een kinderwagen in? Wij zijn gisteren even wezen kijken voor een andere auto, maar ik vraag me af of de kofferbak wel groot genoeg is. We hebben een peugeot 307, een citroën c4 en een seat leon bekeken. Wij willen geen stationwagen gaan rijden, maar wat dan wel?

En qua financiën hebben jullie een idee wat een kindje gaat kosten per maand? Wij gaan zelf uit van ong. 350 euro, maar ik heb geen idee of dat te veel of te weinig is. Dus ik  ben erg benieuwd hoeveel  jullie hieraan denken kwijt te zijn.

Ik hoop snel wat van jullie te lezen.

Groetjes, Dubio82

hoi hoi

ik kan je niet helpen, sorry
wat ik je wel kan vertellen is wat ik weet van mensen in mijn omgeving.

wij hebben zelf een ford mondeo station (omdat er regelmatig een aanhanger achter de auto moet en wij kamperen) dus wij kunnen deze gewoon blijven rijden.

mijn zus heeft een fiat stilo. gaat veel in de kofferbak!
een vriendin heeft een seat ibiza en daar gaat ook een kinderwagen in. maar ik weet niet of je daar iedere wagen ik kwijt kan.
dus ik neem aan dat de seat leon ook wel genoeg ruimte heeft.

wat de kosten betreft daar ben ik ook erg benieuwd naar, maar ik denk dat het eraan kigt wat je zelf doet en wilt. geef je borstvoeding, dan zul je minder geld kwijt zijn dan iemand die flesvoeding geeft...
en waar koop je je kleertje en welke pampers ga je gebruiken...
want met sommige dingen is het maar net wat de gek ervoor geeft... je kunt babykleertjes voor 10 euro halen, maar er ook 100 euro aan uitgeven. dat bepaal je natuurlijk zelf!

groetjes Carina  

Wat de financien betreft, kun je het idd zo gek maken als je wilt. of juist niet.

Wij rijden in een Peugeot 307, en zijn super tevreden. Wij hebben de auto in november in duitsland gekocht, omdat het zo mega veel geld scheelde. inclusief de kosten de je hier in nederland nog moet betalen.

Grotejes Noelie

Hoi hoi

wij hebben een alfa een vrij grote auto dus.
Ik vind 350 euro vrij veeel in de maand hoor.Ik ben gek op merkkleertjes maar deze kun je op internet prima kopen.Ook koop ik echt pampers en zwitsaldoekjes maar alleen in de aanbieding.Nu zijn we fv vrij maar als direct mijn kleintej word geboren ga ik fv geven.Je moet op de aanbiedingen letten maar 350 euro is best veel hoor.

met de auto kan ik je ook niet helpen maar als een kindje 350 euro per maand kost dan heb ik straks echt een megaprobleem. Ik denk dat dat budget erg aan de ruime kant is voor een baby. In het begin gaat het alleen om FV, luiers, luierdoekjes en wat kleine dingetjes. Denk dat je met  een stuk minder dan 350  in de maand wel klaar bent. Daarnaast krijg je ook nog kindergeld en als je de aanbiedingen in de gaten houd kom je daar goed mee uit de eerste paar jaar om je kind te kleden. Ik merk nu wel, mijn zoontje is 3, dat hoe groter ze worden, hoe duurder dingen worden. De voeding en luiers vallen wel weg, maar kleding en schoenen worden duurder. En wat iemand al zei, je kan het zo duur maken als je wil. Je kan pampers gebruiken, maar je kan ook de luiers van het Kruidvat gebruiken. Je kan dure merkkleding kopen of je kan naar goedkopere winkels gaan, daar hebben ze ook leuke dingen. Het is maar net wat je wil en wat je kan.

jane 32 weken

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. Noelie, welke kinderwagen hebben jullie, past die gewoon netjes in de kofferbak?
Hebben jullie geen idee hoeveel jullie kwijt zijn per maand? Hoeveel betalen jullie aan de oppas/kdv?

Groetjes, Dubio82

ik heb geen oppas en werk niet dus de kleine gaat ook niet naar het kdv, hij gaat wel twee keer per week naar de psz, maar dat gaat op inkomen. Ik zit in de bijstand dus betaal maar 17 euro per maand daarvoor.

Ik denk zelf dat je maar zo rond de 100/150 euro per maand kwijt hoeft te zijn (ik weet het niet precies want ik heb het nooit precies uitgerekend). Maar dan gebruik ik wil luiers van Kruidvat voor overdag en Pampers voor 's nachts en ik ga nu kiezen voor Friso voeding die beduidend goedkoper is dan Nutrilon. En wat kleding betreft koop ik het vooruit, als nu winterkleding in de aanbieding is dan gok ik welke maat hij heeft in de winter en koop dingen nu al. Alleen met schoenen vind ik dat wat moeilijker te doen.

Hallo!

Onze kleine moet nog geboren worden, maar ook ik vind €350 per maand wel erg veel!

Onze smurf gaat 1 dag per week straks naar het KDV en ik geloof dat we daar dan €  100 per maand voor betalen, omdat je via de belastingdienst een bijdrage krijgt voor de opvang. Deze bijdrage komt gedeeltelijk van je werkgever en zij zijn verplicht te betalen! Omdat niet alle werkgever hierom staan te springen, wordt dit via de belasting gedaan. Het enige wat je hoeft te doen, is je kind aangeven bij de gemeente!

Wat kleding e.d. betreft ben ik het helemaal eens met de vorige uitspraken; je maakt het zelf zo duur als je wilt! Merkkleding is natuurlijk het duurst, maar bij de HEMA en Prenatal hebben ze ook erg leuke dingen en anders is Hans Textiel en Zeeman ook nog prima!
Voor babyvoeding heb ik ook gehoord dat de voeding/opvolgmelk e.d. van het Kruidvat erg goed is.
Groetjes!

NathalieMS
(30 w+5)

Terug
Bovenaan