Auto en financiën

hallo dubio

wat auto betreft moet je de maat van de kofferbak in ieder geval opmeten zo weet je
zeker dat de kinderwagen erin past. en dat gaat best gauw, ben een keer op stap geweest met een vriendin en die had een fiat panda. ik zat wel half klem achterin tussen de kinderwagen in maar ach het was maar een kort ritje. het had ook wel weer wat. en wat de kosten betreft 350 euro is wel erg veel hoor. of krijgt het kindje alleen ollily kleertjes aan?? dan heb je  dat wel nodig ja. wat merkkleding betreft vind ik zonde van het geld het is veel eerder stuk dan de hema. maar dat is mijn ervaring ik heb vaak genoeg gehad dat de gaten erin vliegen en alle kleertjes van de hema zijn nog steeds goed.bij mijn eigen kleding heb ik dit probleem overigens niet. erg vreemd maar ik ben ook niet zo wild als mijn dochter hahaha
groetjes hopvrouw

Hoi,

Ik vind 350 euro ook wel erg veel hoor, ik ben wekelijks voor 1 kind zo'n 31 euro kwijt. Dit is inclusief opvolgmelk, 7  potjes Olvarit, luiers van het Kruidvat en verzorginsproducten. Onze uk gaat 1 dag per week naar het KDV waar ik 266 euro voor moet betalen maar 212 euro van de belasting  terug krijg. Onze uk kost ons dus 178 euro per maand excl. kleertjes maar zoals anderen al schreven kun je dat net zo duur maken als je zelf wilt. Je krijgt ongeveer 186 euro per kwartaal daar kom je aardig mee weg (ik koop zelf veel van Name-It)  alleen schoenen ga je niet redden want die kosten al gauw 60 euro als je tenminste goede schoenen wilt. Daarnaast krijgen mijn man en ik een totale heffingskorting van rond de 1000 per jaar omdat ik parttime werk dus al met al vind ik het mee vallen. Tuurlijk is het inleveren maar je krijgt er hoe clichè ook zo veel moois voor terug. Wat de kinderwagen en auto betreft, wij hebben een Koelstra Flexxo en die past prima in onze VW Golf en onze kinderwagen is behoorlijk groot t.o.v. een Quinny of Bugaboo of vergelijkbare kinderwagen.

Groetjes,

Puk

O vergeten bij te zetten die 186 euro is kinderbijslag! Enne de opvolgmelk is  Friso Comfort.  

Groetjes,

Puk

Hoi hoi,

Toch ook maar even reageren.

Voor wat betreft de auto. Mijn man rijdt in een Volvo S40 en daar past  bijna geen kinderwagen in! Wij hebben dus de kinderwagen bij de auto moeten zoeken -:) Wij hebben uiteindelijk gekozen voor de Mutsaerts CrossAction. Daar zijn de wielen niet zo heel groot van dus dat is makkelijk (is een 4-wieler). Ikzelf rijd in een Fiat Punto en daar past ie ook wel in. Ik heb nu een 3-deurs auto maar als de kleine straks wat groter wordt en achterin een zitje moet, ga ik wel kijken naar een 5-deurs als de financien het toelaten..... Maar dat is dus van latere zorg.

Over de kosten. Ik denk dat het inderdaad wel belangrijk is of je de opvang meetelt want veel mensen zeggen hier dat 350 euro veel is. Maar ons kindje gaat straks 2 dagen per week naar de opvang. Wij zijn daar een dikke 450 euro mee kwijt en wij krijgen dus bijna niets terug van de belasting omdat ons inkomen boven het gemiddelde ligt (dus laten wij straks een 400 euro kwijt zijn). Het is dus heel erg afhankelijk van wat je verdient. Sinds de werkgeversbijdrage nu via de belasting loopt, is dat voor mij erg nadelig. Mijn werkgever betaalde anders 1/5 van de opvang maar omdat het nu dus via de belasting gaat, krijgen wij dat dus niet. Wij krijgen veel minder. Voor mensen met een lager inkomen is deze regeling wel fijn (mijn schoonzusje hoeft bijna niets te betalen voor de opvang, maar 50 euro of zo) maar voor ons dus niet! En dan is die 350 euro per maand dus helemaal niet zo gek geschat.

Ik zie het straks allemaal wel als de kleine er is. Dan zien we wel hoe het met onze begroting gaat!

Groetjes,
Maike

Sinds 1 januari is het zo dat de werkgever verplicht 1/6 deel van de kosten op zich neemt (wordt via Belanstingsdienst uitgekeerd). Werken beide ouders, dan krijg je dus 1/3 deel vergoed. Dat staat los van het inkomen.
Het deel dat de Belanstingdienst, los van de werkgeversbijdrage, uitkeert, is wel inkomensafhankelijk.
Ook wij zijn 2-verdieners (boven 'modaal'), maar we krijgen toch een behoorlijk deel terug.

Misschien goed om alle regels/wetten e.d. nog es door te lezen.

Groetjes, D.

Ik wilde even reageren op het berichtje van Maikje, je moet wel een heel hoog inkomen hebben (dan zit je wel ruim boven de 100000 euro)  om bijna niets meer terug te krijgen van de belastingdienst. Mijn man en ik hebben ook een behoorlijk inkomen maar het viel mij 100% mee wat we nog terug kregen want meestal vallen wij op alle fronten buiten de boot als het om tegemoetkomingen van het Rijk gaat.

Groetjes,

Puk

Een vriendin van mij heeft een Smart en ze heeft de kinderwagen daarop uitgezocht. De Quinny Buzz past daar prima in! Ikzelf heb een Twingo, dus ook een kleintje (geen smart, maar toch) en ik denk dat we ook voor de Buzz gaan of voor de Joolz Bloom. Die is ook zo klein op te vouwen.

Groetjes, Kippie.

Hey Dubio,

wij gaan waarschijnlijk voor een mutsaert(?). Weet alleen niet meer het type. Dit omdat deze als het moet tot een vrij klein paketje kan worden ingeklapt. En omdat deze luchtbanden heeft. Wij rijden in de CC   (cabrio met staaldak) van de 307, deze heeft een , vinden wij,  aardig grote kofferbak. Omdat de kinderwagen er ook in moet passen als wij open willen rijden, moet hij zo compact mogelijk zijn. Vrienden van ons hebben een muetsaet (?) en wat ik tot nu toe heb gezien, moet ie passen.
Verder denk ik dat je wat de kosten van een kind beter wat aan de hoge kant kunt gaan zitten, dan aan de lage kant. Dan kan het altijd meevallen. Wij houden ook rekening ermee dat wij niet zo gek veel terug krijgen voor de kinderopvang. Waar je ook rekening me emoet houden, is dat ook je vaste lasten omhoog kunnen gaan. Er komt tenslotte een bewoner erbij. Denk aan gem. belastingen en kosten. Kosten voor stroom, gas en water. Verzekeringen... ga zo maar door.

Succes met je autokeuze. En als je info wilt over de impot van een auto, geef je het maar aan. Het scheelde ons 10.000 euro. Is heel veel geld.

Groetjes Noelie

Terug
Bovenaan