auto met 3 kinderzitjes?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Misschien niet helemaal de plaats voor deze vraag, maar vooruit.
Wij hebben gezinsuitbreiding gekregen en hebben een nieuwe, grotere  auto nodig. Nou hopen we dat we uiteindelijk 3 kinderen mogen krijgen en willen dus een auto kopen die groot genoeg is.
Wie weet in welke auto er 3 kinderzitjes op de achterbank passen?
Wie heeft er ervaring met bijv een Opel Zafira, de Mazda 6 stationwagen en de Skoda Octavia stationwagen?

groejtes
greet

hoi hoi
in de auto,s wat jij opnoemt heb ik geen ervaring mee maar wij hebben zelf een pontiac met 7 zitplaatsen,een idiaale auto.hij rijd erg fijn maar er zit een maar aan,hij zuipt nogal.
succes verder.
liefs sil

Hoi Greet,

Mijn ouders hebben een Opel Zafira, zij hebben de achterste stoelen eigenlijk altijd ingeklapt, maar toen we pas samen met hun ergens naartoe gingen moesten we deze dus uitklappen. Je hebt dan zitplaatsen genoeg, MAAR bijna geen koffer meer dus een buggy of wandelwagen kan dan al niet meer mee.
Maar aan de andere kant denk ik dat je die drie kinderen waarschijnlijk ook niet tegelijk krijgt dus heb je ook niet echt drie kinderzitjes nodig en voldoet 1 of 2 verhogers ook en deze hebben weer minder plaats nodig. Mijn broer heeft drie meiden met overal 2 jaar leeftijdverschil tussen en hij krijgt ze gewoon op de achterbank mee hoor. lekker knus, dicht op elkaar.

groetjes.

Ik heb ook een vraagje hierover: onze oudste dochter is 6. Ze zit nu nog op zo'n verhoger en die van 3 ook, maar als er straks een kleine in de maxicosi bijmoet, past dat niet op de achterbank. Mijn vraag is: mag onze oudste zonder verhoger tussenin zitten met alleen de heupgordel om? Hoop dat jullie dit weten, want heb weinig zin om een nieuwe auto te kopen!

Liefs Annemarie

ANWB kinderzitjes

Hier vind je meer informatie over kinderen en kinderzitjes, ze zijn dus wel verplicht dus zonder zitje achterin mag niet meer !!

Qua auto's zal het niet makkelijk zijn om 3 zitjes naast elkaar op de achterbank te krijgen. Wij zijn zelf wezen kijken naar de Octavia (voor onze a.s. tweeling), maar dat gaat  voor 3 niet lukken denk ik hoor. Ik denk dat het wat betreft veiligheid ook niet ideaal is zo. Kijk dan liever naar een auto waarin je 3 rijen stoelen (Renault Espace enz.) hebt of de Multipla (de nieuwe modellen zijn niet zo lelijk). Hou ook rekening met de ruimte voor bagage enzo, want dat is ook belangrijk.

Succes ermee !!
Groetjes Marasje

Hoi,

Even vanuit een ander oogpunt bekeken; Hoe oud zijn de oudste 2 als de baby tussen hun in zou komen zitten. Is dat wel slim om een baby-tje tussen 2 kinderen in te zetten?
Wij hebben straks ook een derde erbij alleen mijn andere kids zijn dan 4 en 3 en dat lijkt me niet handig, dus gaat de baby voorin en mam's mag achterin plaatsnemen.
Hoeven we ook geen dure aanschaf te doen voor een nieuwe auto. We hebben nu al een station omdat de dubbele buggy niet in de vorige paste.

Groetjes Saskia

Mijn zusje heeft een Opel Zafira en zij hebben 4 kids, je kunt dan ook van de achtertste stoelen er maar eentje omhoog doen, zodat je toch nog een buggy of wagen ernaast kunt zetten.

Hoi,
Kinderen tot 1.35 meter mogen, sinds 1 januari 2006 (geloof ik),  niet zonder kinderstoel/verhoger meer in de auto. Dus ook niet tussen twee anderen in.

Ik heb net een nieuwe auto gekocht en ben gewoon bij alle dealers gaan kijken. Zelfs als jee en tweedehands koopt, kun je best bij de dealer gaan kijken waar je ruimte genoeg hebt.Iedere buggy en kinderwagen vouwt weer anders op. Gewoon de hele handel meenemen en proberen zou mijn advies danook zijn.

Veel succes Nienke

Terug
Bovenaan