auto met 3 kinderzitjes?

Hier nog een moeder die een derde kindje verwacht.
Wij hebben nog een Renault 19. Daar kunnen zeker geen 3 kinderen in. waar je ze alle 3 nog in stoeltjes moet plaatsen.

Wij zijn nu op zoek naar een goede Renault Espace of Chryseler Voyeger. OOk vanwege de enorme bagageruimte die er in die auto's zitten. Vooral de Chryseler is interessant vanwege de schuifdeuren. Ik heb regelmatig dat ik de 2 kinderen met moeite in de auto kan krijgen vanwege de smalle opening bij de deuren. Daar heb je met schuifdeuren iets minder last van.

Gelukkig hoeven we niet op stel en sprong te beslissen.

Monique

Hallo,

Ik ben in verwachting van de 2e, dus gelukkig hebben wij dit probleem (nog) niet. Ik heb er al wel eens over nagedacht en jullie zitten er allemaal maar mooi mee! Verplicht een grotere auto aanschaffen... kan je daar al subsidie voor aanvragen ??
Ik wilde even reageren omdat ik in een informatiefolder over dit onderwerp heb gelezen dat je bij 3 kinderen achterin de oudste zonder zitje in het midden mag zetten. Zelf vind ik het eigenlijk belachelijk en zou dan toch ook maar een grotere auto kopen als de oudste eigenlijk nog maar klein is. Maar dit is toch wel de uitzonderingsregel en wel een uitkomst voor als je je geen andere auto kunt veroorloven, bijvoorbeeld!

Ik wens jullie veel succes met de zoektocht naar een geschikte auto! Ervaringen over de nieuwe aanschaf zijn altijd welkom op dit forum, natuurlijk!

Groetjes, MamavanLucas

regels en uitzonderingen op kinderzitjes

Klik hier even op (hierboven dus) voor de regels en de belangrijke uitzonderingen.  

Zeer de moeite waard om even te lezen vóórdat je een andere auto gaat kopen !

Vanaf 1mei 2008 worden deze regels trouwens weer aangescherpt en mogen er niet méér mensen in een auto vervoerd worden dan er gordels zijn.

Het wordt er allemaal niet makkelijker op, maar ja... regels zijn regels ! En dan nog maar te zwijgen over de regels in het buitenland als je met de auto op vakantie gaat...........

Groetjes Marasje

Terug
Bovenaan