Automatisch zuigreflex vroeg weg

[quote quote=10436562]Hoi mamalynneke,
Hier echt precies hetzelfde probleem!!!! Vandaag mer preverbaal logopedist gesproken en de volgende tips gekregen:
- 24 uur geen borst, beste startend voor de nacht laatste voeding borst
- fles elk half uur mag je kort proberen. Stoppen met aanbieden als ze niet drinkt, voordat ze zelf gaat weigeren
- speen langs wang richting mondhoek strijken of licht langs tandzoom strijken
- je mag met spuitje beetje water in mondhoek spuiten tegen droge mond
- allerlei vormen van troost bieden: wandelen, draagzak, knuffelen etc..
- bij klein beetje drinken iets langer ertussen laten
- positief en rustig benaderen
- Als ze eenmaal uit fles drinkt, borst langzaam weer introduceren en afwisselen.

Ook geadviseerd om onze andere kids naar bv opa en omacte brengen, zodat we alle tijd hebben voor de kleine (8 weken). We doen dit dus over 1,5 week. Ben heel benieuwd of en hoe het jou gaat lukken. Heel veel succes![/quote]Ik was ook van plan als het nog een week niet lukt het zo te proberen! Geen borst overdag.

Heeft jouw dochter een speen? Want ook die wil mijn dochter niet, terwijl ze wel veel zuigbehoefte lijkt te hebben (want nu dus altijd borst daarvoor nodig).

Ik had van de week gesprek met het kdv, ook met de vraag wat te doen als ze fles weigert. Zij zeiden dat er een leidster is die dan de fles kan aanbieden, wellicht dat vreemde handen en vreemde omgeving voor wonderen zorgt! Maar dat ik wel stand by moet staan. 

Nee, ook geen speen inderdaad! Die werkt ze er zo weer uit. De zuigbehoefte wordt hier ook aan de borst bevredigend. Ik hoop ook dat het kdv er iets mee kan. Ik heb extra vrij genomen om standby te kunnrn staan want ik werk een half uur verderop. We zitten echt in dezelfde situatie! Het komt vast wel goed hoor!?

[quote quote=10436562]Hoi mamalynneke,
Hier echt precies hetzelfde probleem!!!! Vandaag mer preverbaal logopedist gesproken en de volgende tips gekregen:
- 24 uur geen borst, beste startend voor de nacht laatste voeding borst
- fles elk half uur mag je kort proberen. Stoppen met aanbieden als ze niet drinkt, voordat ze zelf gaat weigeren
- speen langs wang richting mondhoek strijken of licht langs tandzoom strijken
- je mag met spuitje beetje water in mondhoek spuiten tegen droge mond
- allerlei vormen van troost bieden: wandelen, draagzak, knuffelen etc..
- bij klein beetje drinken iets langer ertussen laten
- positief en rustig benaderen
- Als ze eenmaal uit fles drinkt, borst langzaam weer introduceren en afwisselen.

Ook geadviseerd om onze andere kids naar bv opa en omacte brengen, zodat we alle tijd hebben voor de kleine (8 weken). We doen dit dus over 1,5 week. Ben heel benieuwd of en hoe het jou gaat lukken. Heel veel succes![/quote]Is het gelukt?

Nee helaas niet. En het was echt een vreselijke dag.
Ze had zaterdag om 19.30u laatste voeding gehad. Om 4u werd ze wakker 's nachts. Wij fles aanbieden, ze bleef een minuut of 5 rustig, maar het lukte niet. En toen begon het: ze kreeg geen borstvoeding, dus toen begon het huilen. Vreselijk!!!! Ze was zo van slag. Uiteindelijk zichzelf in slaap gehuild. Voelde echt onmenselijk om zo met m'n kind om te gaan :-( 
Maar goed, toch door gezet, maar mocht niet baten. Uiteindelijk heb ik na 22uur geen borstvoeding haar wel weer aan de borst gelegd. Ik verwachtte in die laatste 2uur ook geen wonderen meer en ze raakte weer zo van slag, dus toen de borst gegeven.
Vorige week is de preverbaal logopedist bij ons geweest. Ze adviseert nu melk in een speciaal bekertje aan te bieden en deze dan dikker te maken met johannesbroodpitmeel. Maar dit zou echt voor in geval van nood zijn, niet als vervangende voeding. En ook dat lukt niet in één keer, maar moeten we elke dag aanbieden tot ze snapt wat ze er mee moet. 
Kortom, ik vrees dat het borstvoeding moet blijven! Nieuw "probleem" erbij: ze wil nog steeds geen speen, maar enorme zuigbehoefte, dus ligt zo een uur aan de borst.... 
Bij jou nog veranderingen? 

Gaat jouw dochter inmiddels naar het kdv? 
Aanstaande woensdag zou de eerste dag voor onze dochter zijn. Zij zeggen: breng maar, we nemen de tijd en ruimte ervoor en kijken wel wat er lukt. Maar ja, ben zo bang dat ze dan weer helemaal overstuur raakt! Voelt niet goed om haar weg te brengen :-( 

Terug
Bovenaan