Autorijden als je weeen hebt?

<p>hoi lieve mensen,</p><p>momenteel woon ik 45 min van het ziekenhuis af ( ik ben verhuisd) en ik wil persee bevallen in het ziekenhuis waar ik mijn controles heb gehad. Dit ziekenhuis is 45 minuten rijden. Ik heb dit gevraagd aan mijn verloskundige en die zegt dat als ik weeen begin te krijgen ik gewoon aan moet rijden naar mijn ouders ( 20 min van het ziekenhuis af) hoe hebben jullie de weeen ervaren het eerste uur? Denken jullie ook dat ik gewoon nog kan autorijden? </p><p> </p><p>Een gestressde aankomende moeder 34w </p>

Ik kreeg de eerste wee om 20.10 uur toen we op visite zaten en we zijn toen twintig minuten terug naar huis gereden. Dat was prima te doen, had 2 weeen onderweg en de derde toen ik mijn huis binnen stapte. Met 5 cm ga je hier pas richting ziekenhuis, vanaf ons ruim een kwartier rijden. Ik vond dat ook prima te doen. Ik moet er wel bij zeggen dat mijn vriend beide keren reed, zelf rijden zou ik niet aanraden. 

Ik zou het ook niet aanraden. Ik zelf zat in een weeenstorm, was zo gedesorienteerd van de pijn.. en je weet maar nooit stel t valt wel allemaal mee en je bent opeens op de weg dat ze ineens wel allemaal heftig achter elkaar komen.

Ik had echt niet meer kunnen autorijden toen ik met 2/3 cm die kant op ging. Ziekenhuis is maar 10 minuutjes verderop maar autorijden tijdens 1 van de drie weeën die ik in de auto had was niet goed afgelopen.

Je hebt geen invloed op hoe het begint. Ik belandde van niets in een weeenstorm en nee dat kan je niet meer autorijden. Van de slaapkamer naar beneden via de trap had ik al 3 weeen. Is er niemand die je gaat rijden dan?

Ivm medische indicatie moest ik in een academisch ziekenhuis bevallen. Voorgaande twee bevallingen was dat een  uur met weeen in de auto. Zelf niet gereden. Het is geen pretje maar ik had het gevoel dat mijn lijf pas echt toe was aan bevallen op moment dat het veilig en goed voelde in mijn geval in het ziekenhuis. 

Tijdens het begin van de weeën (wist toen niet dat het echt begonnen was) heb ik nog gewoon gefietst. Ik dacht dat het hardebuiken waren, 1,5u later had ik echt niet meer kunnen fietsen. 
Het is bij iedereen anders natuurlijk, dus geen idee of jij nog zou kunnen rijden. Denk wel dat het echt onverantwoord is als je heftige weeën krijgt en je zit in de auto. 

Terug
Bovenaan