Autorijden als je weeen hebt?

Tsja je weet niet hoe t gaat zijn he? De eerste uren heb ik nog gefietst en voelde het als menstruatiekramp, maar later had ik mijn volle aandacht nodig om de wee weg te zuchten en kon ik niks meer. Maar als jouw bevalling begint met zware weeen.. rijden zou dan onverstandig zijn..

Ik had het niet meer gekund. Ik had namelijk een weeënstorm en kon me alleen nog op hele kleine dingen concentreren toen ik eenmaal weeën had. Veel mensen vinden een weeënstorm ondragelijk, dat vond ik dan ook weer niet, maar het doet wel degelijk zeer. Concentreren op iets anders kan dan alleen echt niet meer. Mijn hele bevalling heeft maar 2 uur geduurd voor een eerste kindje, dus dat is extreem kort. Verloskundige had niet eens tijd om mijn geboorteplan te lezen, dus moest tussen neus en lippen door nog even vragen of ik naar het ziekenhuis had gewild. Dat wilde ik niet, ik wilde thuis bevallen, maar mocht ik het gewild hebben dan had ik pech: dat haalden we al niet meer (en in ons geval een kwartier rijden)... de meeste vrouwen hebben een langere bevalling met weeën die zich opbouwen, dus wellicht  zou het dan nog kunnen hoor! Maar houd er ook rekening mee dat het dus misschien niet kan...

Ik heb met 5 cm ontsluiting nog gereden, want ik had een afspraak bij de verloskundige om te strippen en ik was die voorweeën toch wel zo zat. Bleek dat echt echte weeën waren, haha. 
In mijn geval kon het nog prima. Een uur laten toen ik dus wist dat ik aan 't bevallen was en mijn man thuis kwam, had 't niet meer gekund.
Je weet niet van tevoren hoe intens de weeën zijn en hoe je er zelf op reageert. Dus ik zou voor de zekerheid een plan B hebben. 

Ik kon echt niet rijden.. het begon vrij heftig en kon alleen maar voor over gebogen staan en wachten tot de wee over was.. dus auto rijden had mij echt niet gelukt. 

Ik neem aan dat ze bedoelt dat je je naar het zkh moet laten rijden en niet zelf rijden. Mijn weeën kwamen snel op elkaar en ik moest ze wegpuffen met mijn ogen dicht. Nooit zelf rijden! Altijd een ander laten rijden of desnoods een taxi!

Als het wel gaat om zelf rijden zou ik iemand regelen die standby staat om naar de ouders te rijden/brengen. Vriendin, buurvrouw etc. In 25 minuten kunnen weeën zich best snel opbouwen, maar dat weet je dus niet. Soms zijn ze dan nog niet heftig, maar soms, ook al komen ze om de 8 minuten, al best pijnlijk en dan autorijden en concentreren op een wee... nee..
Zelfs als iemand je rijdt kan het een ware beproeving zijn om weeën in een auto op te vangen. Ik zat in een weeënstorm en dat was zo pijnlijk, dat ondanks dat ik thuis wilde bevallen, ik mijn ideeën over pijnbestrijding overboord gooide en als het nog langer aanhield naar het zh wilde. Maar het idee de trap af te moeten.. de auto in.. ik had niet geweten hóe! Uiteindelijk ook gewoon thuis gebleven omdat de ontsluiting opeens snel ging na doorprikken vliezen.
Maar regel standby voor de eersre weeën en laat iemand je snel brengen naar je ouders. Ondertussen kijk je hoe snel het zich opbouwt en eenmaal bij je ouders bekijk je of je toch al doorrrijdt naar het zh. Of dat het nog prima kan om het bij je ouders verder af te wachten voordat je weer verder rijdt.
Succes!

Ik zou het echt afraden. 
Ik belande bij ons zoontje gelijk in een flinke weeën storm en ben dan ook binnen 3 uur bevallen! En dit was ons eerste kindje. Je weet het dus echt niet hoe snel het gaat en hoe je weeen gaan zijn 

Kan niemand je rijden?

Hier was het geen optie geweest.. Om 23u was er niks, om 23.30 was er een weeënstorm en heb ik 8u lang daardoorheen gepuft met manlief samen..
Idealiter bouwt het rustig op, maar goed, zeker weten doe je dat niet. 

Terug
Bovenaan