autorit

wat doen jullie als jullie een heel stuk (alleen) moet rijden met jullie kindje?

mijn familie woont ver weg (minimaal 1uur rijden) en esmee wordt het na een kwartier (met gelukkig een half uur) helemaal beu.
we leggen wel speeltjes bij haar neer, maar die gooit ze ook weer allemaal op de grond van de auto.

ze blijft dan ook rustig een half uur huilen. zodra we dan bij familie zijn houdt ze wel weer gelijk op, maar lastig is het wel.
als we met zijn 2en zijn dan ga ik meestal achterin zitten, om haar zoet te houden, maar ja dat is ook niet echt de oplossing.

ze is nu 15 maanden en ik vind nu al een dvd achterin nog niet nodig. dus als iemand andere tips heeft?
 
Ik bind een speeltje vast aan de maxicosi. Zo kan ze het niet kwijt raken.
Meestal slaapt mijn dochter erg goed in de auto. We proberen het ook meestal zo te plannen dat we in de auto stappen als zij moe wordt, zodat ze lekker een uurtje in de auto kan slapen.
 
Lastig zeg! Mijn familie woont ook ver, ruim 2 uur rijden hier vandaan en ons probleem is dat Fabienne misselijk wordt van autorijden, ook niet alles?! Als wij gaan rijden dan gaan we eind van de ochtend weg zodat ze in de auto kan slapen, ze slaapt nl ook NIET elders. Dit lukt goed al heb ik altijd een berg zorg met zo'n rit! Weg gaan doen we kort na het eten zodat ze weer lekker kan slapen.

Auto stoel in lig stand zetten ... haar favoriete knuffel en verder niets.

Succes! Ik hoop dat andere moeders welkome tips hebben.

Groetjes Esther
 
hoi dames,

esmee slaapt dus NIET in de auto overdag.
ook een speeltje aan haar gordels hebben we al gedaan, maar daar is ze binnen 5 min op uitgekeken. en als legt ze hem wel zo neer dat ze er niet meer bij kan.
dus dat blijft lastig.
hopelijk zijn er nog meer tips, want aankomend weekend weer 1,5u rijden naar mijn zus toe.
 
Lastig probleem! Nienke wil ook niet meer in de auto slapen overdag. Wanneer ze het autorijden zat wordt, zet ik zoiezo een kindercdtje aan met doe liedjes. Dat vindt ze helemaal geweldig. Verder krijgt ze ook iets van dummys of rozijntjes en een antilekbeker drinken.. Daar is ze altijd wel even zoet mee. En als laatste krijgt ze haar speen en knuffel, dat vind ze helemaal goed.

Ik hoop dat je er iets aan hebt
 
Hoi hoi,

Lastig probleem hoor en helemaal herkenbaar. Gelukkig hoeven wij voor familiebezoekjes niet van die lange stukken te rijden.
Onze meid slaapt namelijk ook niet in de auto, of ze moet echt ontzettend moe zijn. Maar dan slaapt ze alleen op stukken waar je kunt doorrijden zoals bijv. de autoweg.
Wat ik altijd doe als ik alleen met haar een stuk moet rijden is het volgende, speelgoed aan de achterkant van de stoel vastbinden. Boekjes op de achterbank leggen zodat ze eraan kan. Maar ook een cd met haar favoriete liedjes in de radio en dan lekker samen meezingen. Nouja ik zing en zij maakt er iets van, maar het helpt wel. En vaak de dingen benoemen die we onderweg zien, dat vindt ze ook heel erg leuk.
Als jullie met z'n tweeën zijn zou ik niet meer achterin gaan zitten, want je geeft zelf aan dat je haar dan zoet moet houden. Misschien moet je dan juist voorin gaan zitten dat ze ook snapt dat ze zich in die tijd ook even zelf moet vermaken. En als je met z'n tweetjes bent is het gemakkelijker om het uit te proberen dan wanneer je alleen bent, want dan hebben jullie geen keus.

Succes ermee
Groetjes Anninas
 
Hoi hoi,
Wij zitten met hetzelfde... Familie ver weg, afgelopen weekend weer, dik 2 uur rijden en alleen maar gejammer vanf de achterbank, en ook is ze alles gauw beu, alles gaat op de grond.
Ik zit er wel echt serieus over na te denken toch al een dvd speler achterin te hangen. Ja als het de autorit prettiger maakt voor haarzelf en voor ons...

Succes

Groeten Nicole
 
dank je wel voor jullie tips.
esmee gooit dus alles op de grond, waardoor ze er dus niet meer bij kan.
ook op de achterbank komt ze er niet bij.
ik heb wel gemerkt door het niet op haar reageren als ze aan het jammeren is beter gaat (ze huilt dan niet echt, maar is meer aan het mopperen).
ook kinderliedjes in de cd heb ik geprobeerd, maar dat vindt ze maar heel even leuk en dan niet meer.
lastig hoor, opvoeden ;-).

als mensen nog meer tips hebben, dan hoor ik het graag
 
Terug
Bovenaan