Autostoel met vangtafel

<p>Goedemorgen, we hebben voor onze dochter (15maanden) autostoelen (groep 1/2/3) gekocht met vangtafel (Kiddy Guardianfix 3 en de Joie Trillo Shield) ivm de uitkomsten van diverse veiligheidstesten… Ze accepteerde de vangtafel eerst super goed, maar het is nu iedere keer krijsen en nu wil ze de vangtafel wegduwen… Zijn hier ouders met ervaring met dit soort stoelen?   groetjes!</p>
 
Ik heb nog nooit gehoord van een vang tafel. Heb het even gegoogled en ik kan best begrijpen dat kindjes dat op den duur niet meer accepteren en er boos van worden. Persoonlijk vind ik dit soort dingen ook niet echt nodig ofzo, duizenden kinderen hebben een autostoel zonder vangtafel en ik zie de extra veiligheid niet echt van zo'n ding. In een gordel zitten ze toch ook gewoon goed vast? Ik werk al ruim 10 jaar in de kinderopvang, heb honderden kinderen gezien en nog nooit een kindje gezien in zo'n autostoeltje. Een gewone gordel is óók 1000% veilig.
 
Ik snap het wel, zou het zelf ook niet fijn vinden om met zo'n lomp ding op mijn schoot te moeten zitten. Mijn nichtje zat ook in zo'n stoel ik vond het er zielig uitzien en begrijp het nut er ook niet van.

Als ze er boos van word, kun je dat ding dan niet weglaten? Zonder is ook veilig en waarom dan strijd hebben?
 
Wij hebben een autostoeltje met vangtafel gebruikt. Onze zoon vond het vastgaan zitten niet altijd even fijn, maar tegen de tijd dat hij groot genoeg was om zonder vangtafel te mogen wilde hij hem niet kwijt! Als hij dan goed zat en we begonnen te rijden was het eigenlijk altijd wel goed wat hem betreft.
Wanneer hij slaapt in de auto oogt het heel comfortabel, hij legt dan regelmatig zijn hoofdje op de tafel, dan bugelt het niet zo in de ruimte. Ik denk echt dat het een kwestie is van wennen. Verder lijkt het mij persoonlijk veel prettiger van je geen snijdende gordeltjes hebt, maar gewoon een flink zacht breed ding wat de druk verdeelt.