autostoel van marktplaats: iemand ervaring?

Kirsten, de hoezen zijn los verkrijgbaar. Je kunt op marktplaats kijken of bij een babywinkel. Bij de laatste heb je wel kans dat de hoes net zo duur is als het stoeltje.

Hoi Kirsten,

ik zou zeggen niet doen. Ik zelf geen auto maar wel een nieuw autostoeltje gekocht voor mijn zoon, omdat hij ook bij andere veilig in de auto moet kunnen zitten. Ik kwam dit stukje tegen op de site van maxi cosi.

Pas op met tweedehands autozitjes
Veel spullen voor je kind kun je tweedehands kopen - bijvoorbeeld via het internet of lenen van vrienden of familie. Ideaal, want als er een baby komt, moet je veel spullen aanschaffen en het meeste heb je relatief kort nodig. Hoe aantrekkelijk het ook lijkt, het is niet verstandig een gebruikt autozitje over te nemen. Ieder tweedehands autozitje heeft een geschiedenis. U weet nooit hoe het werd gebruikt en of het eventueel bij een ongeval betrokken was. De gebruiksaanwijzing is vaak niet meer aanwezig of het autozitje is niet compleet. En wie bepaalt of het wel voldoet aan de meest recente Europese veiligheidsnorm (ECE R44/04)? Uiteindelijk wegen de financiële voordelen niet op tegen de risico's voor uw kind. Koop daarom ALTIJD een nieuw kinderautozitje.  

Ik kan niet in jou portemonnee kijken, maar let eens op de aanbiedingen (ook van de anwb) scheelt een helehoop geld.

Hoi,

Wij hadden ook op marktplaats gekeken, maar uiteindelijk hebben we toch een nieuwe autostoel gekocht bij de babydump voor 60 euro. Het keuringsnummer stond erop. Het is geen merk ofzo, maar een berebest stoeltje! En we weten zeker dat er geen ongelukken mee gebeurd zijn. Ik had het stukje over de veiligheid van de stoeltjes ook gelezen en daarom ben ik niet meer verder gegaan op marktplaats.
Ik had toch liever de zekerheid dat er niets mee gebeurd is.

Groetjes Hanneke

Ook ik heb een stoeltje via mp gekocht.
Zag er prima uit, altijd even goed kijken als je het gaat halen natuurlijk.
Het wordt inderdaad afgeraden om 2e hands stoeltjes te kopen, en het is een kwestie van vertrouwen dat er nooit iets is gebeurd met het aangeboden stoeltje.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ze enorm duur vind en ben heel tevreden met mijn 2e hands aankoop.
Het ligt er ook aan hoe de mensen zijn waar je het gaat halen, met de dame van het stoeltje had ik een leuk mail-contact, keurig huis etc...
Laatst via mp een kinderstoel gekocht, wilde graag dezelfde die we al een hebben, nou dat was een enorm rommelig  huis waarin veel werd gerookt. Heb dus aardig staan poetsen en gebruik die stoel nu voor Roos omdat  hij dan zonder plankje kan!
Maar goed heel verhaal, ik zou het   dus gewoon doen. Succes!!!

groetjes Danielle.

Ik zou zelf nooit een gebruikt stoeltje kopen, want je kunt nooit binnenin kijken of het mechanisme nog 100% in orde is en een ongeluk kun je aan de buitenkant namelijk niet zien (bij een kop staart aanrijding schiet de stoel dus naar voren en wordt alleen het mechanisme in de stoel zelf beschadigd, dus ziet ie er buiten nog prima in orde uit).

Verder zijn er op internet zoveel aanbiedingen, oa. www.babykoop.nl (gratis zomerhoes) en bij Babypark (oa Gouda) hebben ze een soort outlet waar ze oude modellen/kleuren verkopen voor veel minder dan de normale prijs, en zijn dan wel nieuw.

Ik zou zeggen zoek even op internet bij Google anders en dan zijn er zeker dingen die bij je portemonaie passen.

Succes !
Groetjes Marasje

Aangezien wij 2 auto's hebben en ik nog wel eens late dienst heb, zaten wij met het probleem van het autostoeltje. Ik breng Tygo namelijk dan 's middags naar de oppas, en hubbie moet hem weer halen. Omdat ik het meest met Tygo op pad ben, heb ik een nieuw autostoeltje (MC Priori) en hubbie heeft in zijn auto een tweedehandse Römer King. Die ziet er nog heel goed uit, alles wat aanwezig moet zijn zit erop en hij wordt alleen gebruikt als ik late dienst heb, van de oppas naar huis (3 km). Voor die enkele keer dat hij gebruikt wordt, wilden wij geen dure nieuwe aanschaffen.

Groetjes happyM.

Hallo,

Wij hadden ook op marktplaats gekeken voor een autostoeltje, maar vertrouwden het toch niet zo.
Je weet nooit 100% zeker of er een ongeluk mee gebeurd is of niet.
Wij besloten om toch een nieuwe te kopen (vonden we ook wel duur), maar aan de andere kant, je kan er wel een hele tijd mee doen.
Wij hadden ook al heel veel andere babyspullen gekregen, zoals kinderwagen, bedje, commode bijna een hele babyuitrusting. We hebben amper zelf iets hoeven kopen. Dus we hadden zoiets van: een autostoeltje kopen we dan zelf, uiteindelijk heeft het ons 100 euro gekost en dat vond ik nog meevallen, je hebt er ook van 300 euro.
We hebben er trouwens 1 van Maxi Cosi, een goed merk...

Succes met de aankoop!!

Terug
Bovenaan