autostoel????

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,

Wanneer zetten jullie je kleintje in een grotere autostoel en zijn er nog mensen die tips hebben bij het kopen van een stoel? Of heeft iemand ervaring en kan mij er eentje aanraden?

Liefs........

Op zich moeten ze echt uit de maxi cosi als hun hoofdje er bovenuit komt, dus is jou kindje lang dan zal je dus sneller overmoeten op een autostoel.
Ik doe het als hij echt goed kan zitten met zo'n maand of 10

Het hoofdje van de kleine moet nog helemaal tegen de  maxicosi aan kunnen   leunen, bij Loek lukt dat niet meer en zijn we inmiddels overgestapt op een autostoel.

Loek is nou 6 maanden.

Hi!

Ik vraag me hetzelfde af, Prenatal heeft ze namelijk in de aanbieding nu!!!

Gr. Mara & Sophia

Hallo,

Ik hoor hier eigenlijk niet.( ben van het jan forum)
Maar ik lees wel altijd even mee.
Yordi was 7 maanden toen hij in een autostoel ging. Hij paste gewoonweg niet meer in de maxi-cosi.
Wij hebben toen de romer king gekocht. We vonden dit een erg fijne autostoel. Vooral, omdat er ook nog een extra hoofdsteun in zit en die beschermt als je bijv een botsing van de zijkant krijgt.( hopelijk gebeurd dat natuurlijk nooit) Zijn hoofdje kan dan niet alle kanten op klappen. Alles is goed en makkelijk verstelbaar.
Ik zou zeggen laat je goed informeren voor je er 1 koopt.

Groetjes marielle en Yordi 16.01.08

Elise is nu 8 mnd en 71 cm lang. Ze zit qua groei net boven de curve, en ik ontdek nu dat de maxi cosi wel al wat krap wordt. Ze wil ook graag rechterop zitten want in de maxi cosi leun je achterover, en ze tilt dan steeds het hoofd omhoog en wil over de rand kijken zeg maar.. Haha.
Ook haar hoofdje komt nog nét niet boven de rand uit dus ze blijft er tot 9 mnd in (de voorgeschreven leeftijd) en dan doen wij haar in de grotere auto-stoel.
Let er wel op dat als je één van de nieuwste collectie wilt, dat hij soms niet voorradig is en een levertijd heeft van 5 (!!) weken. Hadden wij ook, dus ben blij dat we zo vroeg al op pad gingen daarvoor.
Wij hebben de Maxi cosi-tobi besteld. Deze heeft een indicator met kleur waardoor je kan zien of je kindje veilig (strak genoeg) in de gordel zit, en ook deze stoel heeft een extra steun voor het hoofd.

Er wordt aangeraden met ongeveer 9 maanden en bepaald aantal kilo en idd de stand van het hoofdje tov de maxi-cosi.
Een tip: wij hebben de maxi tobi via internet besteld. Scheelt aanzienlijk en was binnen een paar dagen gratis thuisbezorgt.
Gr. Mamajo.

@ mamajo75:
Klopt, is een heel handige site en idd zijn de spullen veel voordeliger. Wij hebben er ook al eens gebruik van gemaakt.

www.kinderstoeltje.nl

Terug
Bovenaan