autostoeltje 9-18 kg

ik zou graag willen weten wanneer jullie je kindje in het autostoeltje hebben vervoert. mijn zoontje is nu 6 maanden en weegt ruim 8 kilo en ik zou hem er al graag in willen vervoeren.

Groetjes,
Carla
 
Hoi hoi,

Wij hebben ook een flinke jongen. Wij wilden hem in deze vakantie ook in een gewone autostoel zetten. We heben eerst geoefend. Hij was toen 8,5 maand. Du sdat is iets ouder. Ik zou wel eventjes wachten tot de kleine goed kan zitten en inderdaad rond de 9 kilo zit!

groetjes
 
kim is nu 8 mnd en zit sinds een weekje in de autostoel, ze kan al wel zelf zitten, eerder vond ik het gewoon nog te vroeg maar ze vindt het helemaal geweldig nu ze vooruit zit.

gr sandra
 
Hou er wel rekening mee dat de maxicosi veiliger is omdat de kleine datn achteruit rijd. Het nekje hoeft dus nog niet zo'n klap op te vangen bijeen botsing. Dus hou je kind zo lang als het gewicht en de grootte het toelaat in de maxicosi. Dat is echt veiliger.
 
Hoi,
Ik heb de test van de consumentenbond gelezen en daarin staat dat het het veilgst is om je kind zo lang mogelijk in de maxicosi te houden, zolang het hoofdje niet boven de rand uitsteekt. Een autostoel werkt net als een helm, moet goed passen. In een grotere autostoel kunnen ze nog teveel schuiven, en dus ook een grotere klap krijgen bij een botsing. Dus ook al weegt je kindje al 9 kilo, (vanaf dan mag je in de autostoel), maar het past nog goed in de maxicosi, dan toch nog even wachten. Veiligheid voor alles toch???
Ik heb zelf een maxi cosi die tot 15 kilo mag, dus heb nog even te gaan... (Totdat ze te lang wordt natuurlijk)
Groetjes, Carola
 
Terug
Bovenaan