Autostoeltje

Persoonlijk is een autostoeltje iets wat ik niet tweedehands zou kopen. Je weet niet wat er allemaal mee gebeurd is, en het is wel iets voor de veiligheid. Wij zijn ook bij de baby winkel gegaan voor informatie. Heel uitgebreid geholpen, en geen druk om daar te kopen. Uiteindelijk via internet besteld op het moment dat we een aanbieding tegenkwamen.

2e hands wordt inderdaad afgeraden. Als het stoeltje is betrokken geweest bij een ongeluk moet je een nieuwe kopen, want dan issie niet veilig meer. Aangezien je niet weet wat er met een stoeltje op mp is gebeurd, zou ik dat risico niet willen lopen. 
Verder zijn opzich alle stoeltjes prima. De consumentenbond heeft ook altijd een veiligheidstest, maar alles wat in Nl verkocht  wordt voldoet aan strenge eisen. Zou dus ook zeker naar je budget kijken en bv handigheid met in en uit de auto enz. 

2e hands is echt prima!! Heb alleen op de site van maxi cosi zelf destijds gelezen dat 2e hands ‘not done’ is. Lekker onafhankelijk advies zullen we maar zeggen.
Check of het gebeuren onder de bekleding niet gebroken/ gescheurd of vet ingedeukt is. Volg je gevoel en laat je vooral niet gek maken! 

Ik kreeg de maxi cosi bij de kinderwagen. Ik zou zelf ook niet zo snel een 2e hands zitje kopen, inderdaad omdat je niet weet of ie betrokken is geweest bij een ongeluk. Tenzij je de persoon kent van wie je hem overneemt en weet dat er niets mee gebeurd is. 
Isofix is fijn inderdaad. Ik heb het niet voor de maxi cosi, maar wel voor het stoeltje erna. 

[quote quote=10173878]2e hands is echt prima!! Heb alleen op de site van maxi cosi zelf destijds gelezen dat 2e hands ‘not done’ is. Lekker onafhankelijk advies zullen we maar zeggen. Check of het gebeuren onder de bekleding niet gebroken/ gescheurd of vet ingedeukt is. Volg je gevoel en laat je vooral niet gek maken![/quote]
Dat er geen scheur zit onder de bekleding of deuken zegt echt helemaal niks. Kan ook beschadiging zijn die je niet kan zien. 

Hi, 
Wij hebben het 2wayfix onderstel van maxi-cosi met daarbij de bijbehorende pebble plus maxi-cosi en zijn er onwijs tevreden over. Super makkelijk in gebruik, je klikt de maxi-cosi gemakkelijk op het onderstel en je weet zeker dat je kindje altijd goed vast zit. De verkleiner die erbij zit vond ik ook erg fijn, zo zat mijn kindje de eerste maanden lekker stevig en veilig in de auto. Je moet er wel je portemonnee voor opentrekken, maar een echte aanrader!

Wij hebben ons ook laten adviseren in de winkel en vervolgens de maxi cosi via een webshop in de aanbieding gekocht.
Ook hebben we een easyfix erbij, echt ideaal! Geen gedoe meer met gordels. Deze hebben we overigens wel via marktplaats aangeschaft voor een mooi prijsje. 

Terug
Bovenaan