autostoeltje

A

Anoniem

Guest

waar plaatsen jullie het autostoeltje als jullie weg gaan met de auto?

ik zet hem nu steeds voorin maar mag je hem ook gewoon achterin zetten?
de een zegt nl weer wel en de ander weer niet.

ik zou hem nl liever zelf achterin willen zetten. dus wat doen jullie?

groetjes

Je mag het stoeltje wel achterin plaatsen. Dit mag namelijk. Wij doen dat ook omdat wij voorin airbags hebben, en dit levensgevaarlijk kan zijn voor de baby vanwege de harde klap die de airbag veroorzaakt.

Groetjes Trienke mv Jelmer en Eline

Bij mij kan de passagiers airbag niet uitgeschakeld worden, dus ik moet wel...
Ik heb trouwens zelfs ergens gelezen dat het altijd veiliger is om je kind achterin te vervoeren. Het is alleen lastiger dat je dan nu in de maxi-cosi je kindje niet kan zien..
Als ik met mijn man samen rij, dan zit onze kleine ook achterin. Als we in de buurt blijven, dan rij ik voorin, maar als we verrder weg gaan, dan ga ik achterin naast de kleine zitten!

Wij hebben het autostoeltje achterin in de auto en dat om twee redenen.

Voorin hebben wij airbags, die we niet uit kunnen zetten en dan mag je het stoeltje helemaal niet voorin zetten.

En daarnaast hebben wij gekozen voor de maxi-cosi met het Isofix-systeem. Dat is een soort van "standaard" die je vastmaakt aan de carosserie van je auto en daar kun je dan de maxi-cosi op vastklikken.
Dit systeem om hem aan vast te maken zit achterin in de auto. Het lijkt mij dan ook erg onlogisch dat je het autostoeltje niet achterin mag zetten als alle autofabrikanten die dit systeem in de auto zetten dit achterin zetten.

Het is dan misschien wel lastig dat je niet even in de maxi-cosi kan kijken, maar daardoor volgens mij wel veiliger. Want ik denk dat ik dan heel veel naar mijn kind zou gaan kijken en ik denk dat het veiliger is als ik op de weg kijk.

Dus als jij hem liever achterin zet, dan zou ik dat gewoon doen.

Groetjes Elise

Het is veiliger en gebruikelijke om hem achterin te zetten, wij hebben ook isofix (HALLELUJA!! haha) en die kan alleen maar achterin.

quote: ponyville reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('31-10-2007 14:01:24'));

Het is veiliger en gebruikelijke om hem achterin te zetten, wij hebben ook isofix (HALLELUJA!! haha) en die kan alleen maar achterin.

ik heb er ook naar staan kijken maar ik twijfelde heel erg,maar  is dat dan toch zo veel makkelijker?

Ik vind de Isofix erg handig. Mijn auto is een 3-deurs en dat is het helemaal makkelijk. (Je moet toch ongeveer achter in je auto erbij kruipen om heb anders vast te zetten)Geen gedoe met gordels, gewoon de maxi-cosi op het onderstel zetten en even aanduwen. En hij zit hartstikke stevig vast.

quote: patje1 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('31-10-2007 14:29:42'));

quote: ponyville reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('31-10-2007 14:01:24'));

ik heb er ook naar staan kijken maar ik twijfelde heel erg,maar  is dat dan toch zo veel makkelijker?

JA Hij is echt GEWELDIG!!!! scheelt zo;n gedoe als je vaak in en eruit moet zoals bij ons hier....(of gevloek van mama als het ook nog regent) het is echt een super uitvinding!

Terug
Bovenaan