Autostoeltje?

A

Anoniem

Guest
Hoi Hoi!

Misschien loop ik op de zaken voorruit, maar vanaf wanneer gaan jullie kindjes in een autozitje? Sophia past nog maar net in de Maxi Cosi, en ik begin me af te vragen of het tijd wordt voor een zit stoeltje?

Waar moet je op letten als je die koopt?

xxx

hoi hoi,

ik zit ook te denken of ik er al een moet kopen.Mijn dochter past nog wel in de maxi cosi,maar volgens mij ligt ze er niet lekker in.

Als ik er eentje ga kopen dan ga ik denk ik die van maxi cosi toby kopen.Volgens mij kan je die ook in slaapstand doen en hij kan draaien,is misschien handig voor als ik haar in de auto zet.
maar ik weet ff niet of die dan toby heet....??

nou ja niet echt advies maar loop er ook over te denken..

liefs kimberley.

Hoi

Wij moeten ook binnenkort overstappen naar de grotere stoel. Denk ook dat wij weer een maxi cosi gaan kopen en ik heb een website gevonden waar de verschillende types wordt omschreven en waar ze met korting verkocht worden. kinderstoeltje.nl - weet nog niet of het goedkoper is dan in de winkel maar kan de moeite waard zijn. Ik heb ergens anders gezien dat kinderen het beste tot hun derde achteruit kunnen zitten maar volgens mij zijn er weinig stoelen waar ze  dat kunnen.

mor 74  

Ik heb bij kinderstoeltje de tobi gekocht. 158 dus dat is echt niet duur maar ik twijfel achteraf wel of de stof wel hetzelfde is.  
       Ik zou wel echt even gaan kijken in de winkel.
Welke stoel je het beste lijkt, ligstand, hoogte, breedte enz.
De draaibare stoel is trouwens de maxi cosi axiss. Handig, maar vreselijk duur, 329 dacht ik.
Ik hoop dat als ze iets ouder  is er toch wel zelf inklimt dus dan is het gemak maar voor even.

Ladies ik heb even ingelogd op de consumentenbond, en de maxi cosi tobi komt er niet bijzonder goed uit.
De twee beste in de categorie 1 (9 t/m 18 kilo) zijn de kiddy infinity pro, 180 euro en de chicco key 1 sofix van 250 euro, de enige maxi cosi die er tussen de zeven goede stoeltjes staat is de maxi cosi priorfix en die kost 300 euro.

xxx

Ik kan je ook niet echt helpen want ik zit met ongeveer dezelfde vraag. Wat ik ook niet begrijp is dat een maxi-cosy geschikt is tot 13 kg. Nou weegt Amy iets meer dan 8,5 kg. Moet nog een tijdje mee kunnen zou je zeggen. Maar ze zit met haar hoofdje al bijna bij de rand. Stel dat we een ongeluk krijgen, dan is ze toch niet meer beschermd als haar hoofd iets boven de rand uitsteekt??? Ik kan op internet ook niet echt antwoord hierop vinden...

Marian

Wij zijn sinds vorige week overgestapt op een autostoeltje ipv de maxicosi. We hebben de maxicosi tobi gekocht bij de prenatal. Daar was hij in de aanbieding. Volgens mij nu nog. Hij was dan 208 ipv 285. Er waren 2 kleuren die voor 169,95 verkocht werden en aangezien we er toch een badstoef hoes overheen doen, hebben we die genomen.
Ons dochtertje is nu 8 maanden, maar zat met dr benen tegen de achterbank en ze vond het echt niet meer leuk.... en nu... is ze een vreselijk zoet meisje in de auto. Ze slaapt er ook veel sneller in. We gingen maandag een fiets kopen en moesten de fietsendrager er op doen. Ik had haar alvast in de auto gezet en hielp mn man even met het in elkaar zetten van de fietsendrager. We grapten tegen elkaar dat we zo'n braaf meisje hadden, bleek ze gewoon te zijn gaan slapen. Haha...

Hallo Dames

mijn mannetje zit al vanaf 6 mnd in een autostoeltje,
hij was te dik voor de maxi cosi en huilde er alleen maar in,

wij hebben een maxi cosi piori die kun je ook in lig stand doen echt ideaal,
en zo heb ik hem toen nu toe ook gebruikt zelfde effect als de maxi cosi.

succes
groetjes mascha

Terug
Bovenaan