Autostoeltje?

Wij hebben net twee nieuwe autostoelen besteld op kinderstoeltje. Twee, want we hebben twee auto's en als mijn man Sophie wegbrengt naar de creche en ik haar ophaal hebben we dus allebei een autostoel nodig... een rib uit je lijf! Wij hebben ook de maxicosi tobi. Ik had begrepen dat die vooral minder goed uit de test kwam omdat je hem met autogordels vastzet en niet met Isofix. Het risico dat je dan iets verkeerd doet is groter en daarom is de stoel minder veilig. Maar als je goed oplet dat je hem goed in de auto zet valt dat ook wel weer mee, dacht wij... Vandaag of morgen worden ze bezorgd dus dit weekend zal Sophie er voor het eerst ingaan. Ik laat wel weten hoe het bevalt!

Hoihoi,

Evy is nu 10 maanden en zit ongeveer 1,5 maand in haar autostoeltje. Ze vond het niet meer leuk in de maxicosi.
Wij hebben ook 2 autostoeltjes gekocht; 1 nieuwe en 1 tweedehandse.
We hadden de site kinderstoeltje.nl ook bekeken en zijn toen bij Prenatal en Babydump gaan kijken. Er zat eigenlijk weinig verschil in de prijs hier. Maar daar we nog ruim 100 euro aan cadeaubonnen van een lokale babyzaak hadden liggen, hebben we hem daar gekocht.
In de gezinsauto hebben we een nieuwe maxicosi Tobi gekocht, tot nu toe geen problemen mee. Had al die slechte feedback ook gelezen, maar mijn schoonbroer heeft hem ook en die was ook heel tevreden. Je moet gewon goed opletten, dat het harnas stevig zit.
Voor de auto van mij vriend hebben we een tweedehands via Marktplaats gekocht, een maxicosi Priori. Toen ik hiervoor ben gaan kijken, heb ik mijn 1e indruk van de mensen/huis laten meewegen en heb ik de stoel goed nagekeken of gebruikerssporen en of alles nog goed functionerde. Daar Evy heel weinig bij hem in de auto zit, vonden we een tweedehands wel te doen. Het is zoals hiervoor al werd gezegd een rip uit je lijf.

Groetjes Iris mv Evy 16-05-08

Hoi hoi,

Wij hebben een tijdje geleden een autostoeltje van Romer  gekocht. Deze heeft niet zulke mooie bekleding als de stoeltjes van Maxicosi, maar kwam wel als een van de beste uit de test bij de ANWB autostoeltjes test 2008! Vind veiligheid ook veel belangrijker dan het uiterlijk van zo'n stoeltje! Succes met uitzoeken!

Groetjes Marije
mv Sofie 17-05-08

Hallo,

Wij hebben een Romer autostoel. Wel een oude versie. Mijn oudste (5 jaar) heeft er ook al in gezeten en mijn middelste zit er nu heerlijk in. Hij was destijds als beste getest en hij kan ook in de slaapstand. Ook zal mijn zoon niet lang meer in de maxi cosi zitten, want hij heeft dat ding altijd al vreselijk gevonden, altijd huilen en tegenstribbelen als hij erin moet. Hij is nu 7 maanden en ruim 8,5 kilo en vanaf 9 kilo mogen ze in een autostoel. Wij hebben het geluk dat we alleen een stoelverhoger hoeven te kopen voor de oudste, de rest schuift gewoon een stoeltje verder.

Succes met het kopen van een stoel!!

Groetjes Paula
mv Elin 15-2-04, Norah 4-5-06 en Jelle 25-8-08

Sophie heeft dit weekend voor het eerst in de Tobi gezeten. Als een prinses op haar troon, haha! Ze vond het erg leuk! Wel krijg ik de gordeltjes nog niet makkelijk losser als ze in de stoel zit, maar ik denk dat dat nog even wennen is.

Hallo,
Ik had hetzelfde dilemma en ben even gaan kijken op maxicosi.nl . Daar staat bij de faq:

"Wanneer moet mijn kindje vanuit zijn eerste Maxi-Cosi baby-autozitje naar het opvolgende autozitje?
Wij adviseren u, uw kindje zolang mogelijk in het eerste autozitje;
Groep 0 of 0+ dus achterstevoren te blijven vervoeren en wel omdat dit
het veiligst is en bovendien meestal het meest comfortabel. Pas als het
kindje met het kruintje van het hoofd net aan de rand van de kuip komt,
is het tijd over te stappen naar het volgende autozitje. De lengte van
de beentjes speelt daarbij geen enkele rol. Het is zeer onverstandig
een kind te vroeg in een groter, voorwaarts gericht, autozitje te
plaatsen."

Op meer sites vond ik een soortgelijk antwoord. Het stoeltje tegen de rijrichting in is voor hele kleine kindjes het veiligst zeggen ze. Staat ook op de anwb site bij de tests van kinderzitjes. Jammer alleen dat kinderzitjes voor 9-18 kg (dus tot een jaar of 4) tegen de rijrichting in NL zo slecht verkrijgbaar zijn. In Scandinavie   is dat heel normaal. Ik ga daar maar eens kijken.

Terug
Bovenaan