Autostoeltje

Hallo allemaal,

Even een vraagje. Mijn kindje is nu bijna negen kilo en we gaan over 1,5 maand op vakantie met de auto naar Zuid Frankrijk.

Nou vroeg ik mij af of het beter is om dan over te gaan naar een autostoel in plaats van de Maxi-cosi. Hij begint er al met zijn benen over de rand te hangen. En vindt ik toch wel zielig. En zeker omdat het toch een autotocht wordt van 14 uur met stoppen mee gerekend.

Wat zijn jullie ervaringen met lange tochten? En wanneer zijn jullie over gegaan naar een autostoel? Wat zouden jullie doen?

Groetjes
 
hoi anoeska

esmee is rond haar 9 maanden (zo even uit mijn hoofd) overgegaan naar een auto-stoel van het merk maxi cosi.
ben er erg tevreden mee.
het nadeel is wel dat esmee nu niet (meer) slaapt in de auto. behalve als ze echt doodmoe is en dan nog alleen als we savonds rijden.
maar ze kan wel meer zien.
dus ik zal het zeker aanraden (ze is nu ongeveer 10,5 kilo)
 
Als je zoontje stevig zelfstandig zit, kan je overgaan naar een autostoel. Volgens mij is het wel beter om je kindje zo lang mogelijk tegen de rijrichting in te vervoeren. Wij zijn rond 10 maanden overgestapt naar de recaro young sport. Die kan je gebruiken totdat je kind 12 is. Uiteindelijk hou je alleen zo,n verhoger over. Wij zijn er heel tevregen over. zit ook een ligstand op. Daar zou ik wel even op letten. dat is heel fijn. Je kindje zal het prettig vinden om lekker naar buiten te kunnen kijken.

Groetjes Liff
 
Ik heb toevallig vandaag mijn zoontje (precies 9 maanden) voor het eerst in een autostoeltje gehad vanaf 9kg. Gisteren op het bureau woog hij 9,3kg. En hij begon steeds sneller te piepen onder het rijden als hij in de maxicosi zat. Tja, hij zag niet meer dan een rugleuning van een autostoel/bank.
Nou hij vindt het geweldig hoor. Hij ziet van alles. Hij zat letterlijk met open mond om zich heen te kijken.
Dus ik denk dat je over 1,5maand makkelijk over kunt stappen op het autostoeltje hoor. Je kunt hem tenslotte ook nog in ligstand zetten als het rechtop zitten nog niet helemaal goed lukt.
 
hoi,

ik zou wel langzaam overstappen naar de volgende stoel.
dus niet ineens gelijk die lange rit in een nieuwe stoel.
maar die nieuwe stoel kan al wel hoor!

fijne vakantie!
liefs
 
Ik heb dan toch een andere mening...
Benen over de rand is namelijk absolúút niet erg, zolang het hoofdje nog binnenboord valt

Dit is wat Maxi-cosi er zelf over schrijft:

Wij adviseren u, uw kindje zolang mogelijk in het eerste autozitje; Groep 0 of 0+ dus achterstevoren te blijven vervoeren en wel omdat dit het veiligst is en bovendien meestal het meest comfortabel. Pas als het kindje met het kruintje van het hoofd net aan de rand van de kuip komt, is het tijd over te stappen naar het volgende autozitje. De lengte van de beentjes speelt daarbij geen enkele rol. Het is zeer onverstandig een kind te vroeg in een groter, voorwaarts gericht, autozitje te plaatsen.

De vervolgstoel hebben wij ook nu nog tegen de rij-richting in gewoon voor de veiligheid. (is een ellermeijer) Ons ventje is nu ruim 2.5 jaar en heeft hier absoluut geen problemen mee! Hij mag met 2.5 jaar andersom zitten maar zolang hij nog niet klaagt laten we het lekker zo! Moet wel eerlijk zeggen dat deze stoel net zo hoog zit als de andere vervolgstoelen dus ook hoger dan een 0+ stoeltje.

Ik kan niet snappen dat mensen gezelligheid en humeur van de kleine, voor laten gaan op veiligheid maargoed dat is mijn mening!
 
hoi mamasas,

hoe is de stoel dan vast gemaakt aan de achterbank?
esmee zit gewoon naar voren toe en ik denk zolang je de riempjes en de achtergordel vast zit, lijkt me dit geen probleem.
 
hoi mamasas,

ik vind dat het wel kan zijn dat beentjes niet uit moeten maken in een maxicosi maar dat het mij toch niet prettig lijkt te liggen als je kind met de benen omhoog tegen de rugleuning van de autostoel ligt.

dus zou ik alsnog een ander stoeltje gebruiken.
Ook die kan je tegen de rijinrichting zetten, dus je houdt het altijd veilig.

.........
 
Terug
Bovenaan