Autostoeltjes

<p>Hoi iedereen </p><p>Wij zijn zwanger van een tweeling </p><p>Nu hebben wij autostoeltjes aangeschaft</p><p>Nu komt ons probleempje </p><p>Wij hebben de stoeltjes op de achterbank gepast en daarmee moeten Wij bijde stoelen een aardig eindje naar voren en recht moeten zetten om het passend te krijgen </p><p>Iemand hier ervaringen over en eventueel oplossingen </p><p>Wij waren van mening niet echt een kleine auto te hebben (een seat leon station) </p><p>En ook zijn we ook niet bovengemiddeld lang.</p><p>De zitpositie als ikzelf achter het stuur zit is niet ideaal.</p><p>Ik hoor graag hoe anderen dit doen/ervaren.</p><p> </p><p>Groet Vincent</p>
 
Wij hebben ook een Seat Leon station en ik merk hetzelfde. Het oogt allemaal wat krap. Ik ben niet lang maar ook mijn stoel moet naar voren om de maxi Cosi Erin te krijgen.
We hebben ook een Zafira en daar heb ik het probleem niet.

Bij mijn oudsten had ik een focus station en had daarbij nooit dat probleem maar die station is wel aanzienlijk groter dan de Leon. Qua lengte maar ook qua breedte van de achterbank.

Geen tips dus wel herkenning.
 
Er zit wel wat verschil in de verschillende merken/modellen stoeltjes qua diepte. Maar dat gaat helaas niet zó veel zijn dat je opeens wel lekker zit. En je hebt de stoeltjes al, dus je hebt niet zomaar andere.
Maar ja, het is een bekend probleem, waar je alleen met écht grote/ruime auto's minder last van zult hebben. Wat dat betreft is een tweeling gewoon superonhandig! ;)
 
Gefeliciteerd Vincent!

Vraagje, wat voor kinderwagen hebben jullie? Past die wel makkelijk achterin? Als het niet past is het misschien interessanter om na te denken over een andere auto? Het is een diepte investering, maar de kinderen worden alleen maar groter?

Ik heb 3 kinderen van 2, 1 en 10 weken. Ik rij een vw Touran. Daarin staan op de achterbank 3 stoelen waarvan de Maxicosi met isofixbase. De voorstoelen hoef ik daarvoor niet te verstellen. Achterin past onze bugaboo donkey makkelijk. Ook de luiertas en een buggy(die we soms ook nog meenemen) of boodschappen passen er nog bij.
We hadden de auto al toen ik in verwachting was van onze tweede, maar ik ben echt super blij met de ruimte.

De autostoelen voor kinderen zijn nou eenmaal grote lompe dingen. En mijn ervaring is dat ze de komende 8 jaar zeker niet kleiner worden.
 
[quote quote=10506091]Gefeliciteerd Vincent! Vraagje, wat voor kinderwagen hebben jullie? Past die wel makkelijk achterin? Als het niet past is het misschien interessanter om na te denken over een andere auto? Het is een diepte investering, maar de kinderen worden alleen maar groter? Ik heb 3 kinderen van 2, 1 en 10 weken. Ik rij een vw Touran. Daarin staan op de achterbank 3 stoelen waarvan de Maxicosi met isofixbase. De voorstoelen hoef ik daarvoor niet te verstellen. Achterin past onze bugaboo donkey makkelijk. Ook de luiertas en een buggy(die we soms ook nog meenemen) of boodschappen passen er nog bij. We hadden de auto al toen ik in verwachting was van onze tweede, maar ik ben echt super blij met de ruimte. De autostoelen voor kinderen zijn nou eenmaal grote lompe dingen. En mijn ervaring is dat ze de komende 8 jaar zeker niet kleiner worden.[/quote]
Wij zijn inderdaad ook tot de conclusie gekomen dat wanneer we (comfortabeler) vervoer voor onszelf op een grotere auto uitkomen.(wij hebben ook een bugaboo donkey)
Nu ben ik persoonlijk echt niet van de MPV (vw touran, Opel zafira enz.) Buiten beschouwing gelaten dat het wel praktische wagens zijn.
We gaan nu even aankijken hoe vervelend we het zelf echt gaan vinden. 
Zoja zijn wij wel gecharmeerd van een Volvo V90
 
Bij het uitzoeken van een andere auto, stoeltjes en kinderwagen meenemen. Zo kom je achteraf niet voor verrassingen te staan dat het toch niet past.
 
Soms moet je het nuttige met het aangename verenigen? Mooie wagen, zo’n v90!

De stoelen en wagen meenemen is een goede tip ja! Toevallig hebben we gisteren gekeken voor een tweede auto, maar de koop ging niet door omdat de stoeltjes niet passen.
Succes en veel geluk!
 
Oeeeh V90 is prachtig! Volvo is sowieso heel fijn, rijdt heerlijk. Wij hebben een V70, net iets minder fancy, maar wel mega achterbak. Geen seconde spijt van!

Maar zelfs dan: pas even. Ik vind persoonlijk dat onze MC op de isofix best dicht op de voorstoe komt. Nou zijn mijn partner en ik beide niet lang, dus geen last van, maar heel veel speling is er niet. Zonder base paste het stoeltje overigens geweldig ik mijn suzuki alto, dus vooral de base is ‘probleem’. Opvolgstoel past dan weer prima en het feit dat er ooit 3 stoelen op achterbank zouden kunnen is een grote plus!
 
Terug
Bovenaan