Auw auw, bekkeninstabiliteit!

A

Anoniem

Guest
Ow wat doet dat toch zeer! Ik was het vergeten (ik heb het verdrongen) na mijn vorige zwangerschap, maar ik ben nu weer de klos. Gister bij de fysio geweest (meer voor de zekerheid) maar zei zij dat het erger is dan dat ik denk en dat ik daar wel rekening mee moet houden. Gister ben ik na de fysio naar het winkelcentrum gereden om mijn nieuwe kinderwagen te bestellen, aangezien mijn eerste nog niet kan lopen straks, dus wordt het een tweelingwagen. Maar in het winkelcentrum werd ik gewoon voorbij gelopen door een oude mevrouw met een rollator!
Dat was niet echt leuk.....
En nu moet ik ook nog de hele dag achter mijn dochter aan, aangezien ze heeft ontdekt dat kruipen erg leuk is.
Vannacht heb ik geen oog dicht gedaan omdat ik echt niet wist hoe ik moest liggen zonder pijn... En toen ik eindelijk lekker sliep liet mijn dochter weten dat het tijd was voor haar ontbijt....

Mij benieuwen hoe ik dit ga volhouden. Ik ben nu ''pas'' 20 weken en 5 dagen.
Ik heb al luiers voor mijn dochter beneden gelegd zodat ik niet steeds naar boven moet, maar voor mijn gevoel is dat een druppel op de gloeiende plaat...
Ik weet wel dat mijn werk het eerste is waar ik mee stop als ik merk dat het echt niet meer gaat, maar wat voel ik me rot zeg nu. Het ging zó goed, deze zwangerschap was echt een makkie in vergelijking met de vorige. bléh!

Sorrie voor deze klaagzang, maar ik moest het even kwijt. Ik hoop (nou ja, voor diegene niet natuurlijk, maar jullie snappen wel wat ik bedoel) dat er iemand is die dit herkent zodat we ervaringen uit kunnen wisselen of lekker tegen elkaar aan kunnen zeuren als dat nodig is

Liefs Wanda

Hallo,

Is niet erg dat je klaagt hoor daar is dit forum voor. Ik denk dat ik er ook last van heb.
Ik heb het een aantal weekjes en het wordt alleen maar erger.

Ik heb dus last van onderin mijn rug zeg maar bij het stuitje en dan richting linkerbil. Als ik heb gelopen dan gaat het goed. Maar gisteren heb ik toch heel wat gestaan ivm de strijk en ik kon echt niet meer de trap op! Heb het even uitgesteld maar ik heb vandaag toch maar even gevraagd of de gyn me kan terugbellen, daar ik geen vk heb. Afwachten maar. Nu valt er nog goed mee te leven, als het maar niet erger wordt..............

Helpt de fysio? wat doen ze dan? Ik ben ook bijna 20 weken, de vorige zwangerschap is misgegaan, tussen deze zwangerschap en de vorige ligt maar 13 weken, dus wellicht maakt mijn lichaam mijn bekken nu weker als normaal zou zijn, ik weet het niet.

Sterkte ermee.

liefs
talke

Hoi Hoi,

Ik ben een beetje bang dat het met mij dezelfde kant op gaat. Ben nu 16 weken en 5 dagen zwanger maar heb al een aantal weken van hevige rugpijn. Het is zelfs zo erg dat mijn vriend me 's avonds van de bank af moet helpen. Als we een film kijken ga ik tussendoor lopen of staan omdat zitten te veel pijn gaat doen. Vervolgens gaat het staan weer pijn doen enz.enz. Wordt er een beetje moedeloos van.
Op het werk is het ook moeilijk vol te houden. Ik zit bijna de hele dag en ga hele vreemde houdingen op de stoel aannemen om de pijn op te kunnen vangen.

Het begint in mijn onderrug naar mijn stuitje en dan mijn bil in. Omdat ik al een slechte rug heb begint de pijn nu ook door te trekken naar mijn schouderbladen en nek wat weer knallende hoofdpijn tot gevolg heeft. Ik weet dat je tijdens je zwangerschap paracetamol mag nemen, maar twee tegelijk is het enige wat verlichting bij de hoofdpijn geeft en dit dagen achter elkaar lijkt me ook niet gezond.
Ik ga morgen voor het eerst naar cesartherapie. Ben benieuwd wat ze daar zeggen.

Kan me haast niet voor stellen dat het bekken instabiliteit is daar ik nog niet eens op de helft ben.
Heeft iemand anders hier ook last van of van gehad. Weet niet meer zo goed wat ik moet doen.

Allemaal sterkte met de rugpijn.

Liefs Clau

Hallo dames,

Ik hoor hier dan wel niet meer thuis, maar ik wilde jullie toch even een hart onder de riem steken.

Ik kreeg bekkeninstabiliteit nog vóór (bleek achteraf) dat ik zelf wist dat ik zwanger was. Met 15 weken liep ik bij de fysio en droeg bekkenbanden. Helaas hielp het allemaal niets en moest het gewoon uitzingen. Met 24 weken moest ik stoppen met werken en belandde ik in de ziektewet. Uiteindelijk beviel ik met ruim 41 weken en was ik er al snel vanaf. Helaas was dit van korte duur. Een aantal maanden geleden kreeg  ik er weer last van en dat terwijl ik niet zwanger ben. Nu dus weer fysio en een bekkenband. Werken is een probleem (kinderopvang).

Ik wil jullie niet ontmoedigen hoor. De meerderheid heeft het alleen door toedoen van de hormonen en zijn er na de bevalling van af.

Veel succes en sterkte.

Groetjes,
Nelly md Dean (10,5 mnd)

hoihoi

je bent zeker niet de enige
ik heb het nog niet in een hele verre stadion maar ik heb er wel last van,
ik loop 1 keer in de week bij de fisio,want ik weet me ook steeds geen houding te geven
ik ben 17 weken 1 dag en het is mijn 4de kindje de jongste is 6 dus dat geluk heb ik wel dat ik er niet steeds achter aan moet lopen maar ik slaap al vanaf dat ik zwanger bent al heel stecht er is niet een nacht dat ik heb moggen doorslapen pff
en ik loop nu al 3 maanden in de ziektewet omdat het niet gaat ik ga het juist over ander halve week weer eens ff proberen om toch weer mijn baan op te pakken maar ik weet niet hoelang ik dat gaat vohouden we zien wel.
ik heb dat mijn linker bekken scheef staat en dat straald door naar mijn bil en boven been en als ik te lang loopt of staat weet ik me ook geen houding te geven dus ik probeer s middag toch ff wat te gaan liggen maar dat zal voor jou wel heel moeilijk gaan met zon kleintje om je heen
maar probeer het toch als de kleine nog een dutje doet s middags
want we moeten nog zolang en eerlijk gezegt word het er niet better op jammer genoeg
we moeten het er maar mee doen de hele zwangerschap pff ondanks dat het vermoeiend is

groetjes

Hoi allemaal,
Ook hier weer iemand met dit probleem,
ik herken veel in je verhaal,omdat ik ook al
2 kindjes heb (4&2.5) zij lopen dan natuurlijk wel al
zelf,maar echt met rust laten doen ze niet (logisch
het zijn kinderen) maar het is om moedeloos van te
worden natuurlijk! En pijnlijk.....Ik ben sinds gisteren
ook volledig in de ZW (zit in de zorg,au!) werk wel
boventallig hoor,paar uu!!!rtjes in de week.........
Soms bekruipt er ook ineens zo'n paniek gevoel van:
hoe ga ik dit tot 40 weken volhouden? Ik heb er ook
'nog eens bij,dat ik zo veel aankom (al bijna 10 kilo
en ben bijna 20 weken!!!!!!!!!) Dus dat sleep ik allemaal mee!
Vreselijk dat geklaag,maar het lucht wel ff op!
Ik denk steeds maar aan ons kindje en dan verschijnt
er gelijk weer een lach op mijn gezicht!!!!
Volgende week woensdag hebben we de 20 weken
echo,ben dus benieuwd of alles goed is,en of ze het
geslacht kunnen zien!
Nou meiden,allemaal veel sterkte&bedenk maar:
jullie zijn niet alleen(zo denk ik ook maar aan jullie!!!)
Liefs An

De gyn (een andere dan die van mezelf ) heeft teruggebeld. Gezegd dat ik het grotendeels aan mijn houding zal liggen. Tja, hij heeft aangegeven wat ik het beste kan doen. Mijn eigen gyn was ziek, jammer. 4 sept ga   ik daar weer heen als het niet beter zou gaan dan zou ik dan fysio krijgen. Nou ik verwacht niet dat het beter wordt maar goed dat wachten we maar even af.\

liefs
talke

hai Talke,
Bij mij is het ook een probleem met de houding, ik heb een holle rug die nu nog holler trekt door de zws. Je zou zelf gewoon even contact op kunnen nemen met de fysio, daar heb je tegenwoordig geen verwijzing van de huisarts of gyn meer voor nodig. Je hoeft dus niet te wachten op je eigen gyn. Ik vind de fysio echt een fijne ondersteuning, ze geeft me veel goede tips en oefeningen. Dus als je op zoek bent naar ondersteuning zou ik gewoon vast een afspraak maken.
Succes, Groetjes Soela

Terug
Bovenaan