Avent of Difrax flesje?

Hoi Hoi,

Ik wil graag proberen om borstvoeding te geven en daarnaast ook soms kolven.  Lijkt  ons  wel makkelijk, dan kan mijn man er 's nachts ook eens uit om de kleine te voeden en kan ik lekker blijven slapen. Ook makkelijk als we eens weg gaan en ik niet de borst kan geven.
Hoe lang  blijft borstvoeding trouwens goed uit de koelkast?

Maar nu mijn vraag:
Welk flesje is het best, de Avent of Difrax? Ze worden allebei als goed verkocht maar er zijn hier vast moeders met ervaring.

Kruimel

Het is maar net wat je je kindje aanleert denk ik altijd. Maar misschien is jouw kindje wel heel kieskeurig en moet je experimenteren met verschillende flesjes (wellicht ook de goedkope!). Avent en difrax  zijn volgens mij beide tegen buikkrampjes. Zelf heb ik aventflessen, omdat ik ook een aventkolf heb, dus dan is dat wel makkelijk (ook al weigerde mn dochter ineens de fles en gebruiken we nu de tomme tippee).

Bedenk trouwens wel dat als je man het flesje gaat geven 's nachts, jij er ws ook uitmoet om te kolven omdat je borsten anders op knappen staan....

Ik heb er zelf nog geen ervaring mee. Eerst dacht ik, ik ga voor Avent flesjes, want als je alles van een  merk hebt, dan past het ook allemaal op elkaar.
Maar aangezien (ik in ieder geval) pas later een kolfapparaat ga kopen en het aan de omstandigheden ligt welke dat wordt, kan het dus best zijn dat het een andere wordt dan Avent.
Nu heb ik zelf een difraxfles gekocht, die  passen op de kolfapparaten van Avent en van Medela. Of dit de juiste keus is zal nog moeten blijken, maar ik heb er nog maar 1 gekocht, dus als het niets blijkt te zijn, dan kopen we gewoon weer een ander.

Groetjes Elise

Je kan toch als je wilt afkolven en BV via flesje wilt geven alleen met speciale flesjes geven (tommy tippee, adri borstflesjes e.d.) niet met een normale fles? of in elk   gevaal speent moet aangepast zijn, krijg je anders niet tepelverwarring? geen idee hoor dat is wat ik heb gehoord in elk geval..

ik heb bij mijn zoontje in het begin difrax met brede speen gebruikt en naderhand ook Avent. Ik ga fv geven dus ik heb nu twee Avent en twee Difrax, allebei met brede speen. Volgens mij zijn ze allebei goed alleen kan je bij de difrax de onderkant eraf schroeven en dat is dat misschien net iets makkelijker als je ze schoonmaakt maar echt verschil maakt het niet.

hoi hoi

ik ben begonnen met avent flessen   maar omdat mn meissie ging spugen en moeilijk boeren   ben ik over gestapt naar de kromme fles van difrax(met smalle speen)
hierna heeft ze bijna niet meer gespuugt en liet weinig boertjes omdat de fles zorgt dat ze minder lucht binnen krijgen dmv een ventiel
en het boeren wat ze nog deed ging veel makkelijker

deze overgang heb ik gemaakt doordat de vk en de kraam verzorgster dit aan raadde

dus ja het is een keuze die je maakt
en kolfen heb je ook die op deze flessen passen
kijk anders bij www.difrax.nl

gr eugenie

Hoi,

Ik heb een avent-kolf en avent-flessen, een avent magnetron-sterilisator, avent, flessenwarmer, avent-spenen en avent-tuitbekers.
Gebruik ze inmiddels allemaal niet meer, maar ik ben nou eenmaal een enorme avent-fan. Ik heb een probleem gehad met mijn kolf. Die was namelijk gesmolten in de sterilisator. Deze stond nog in de combi-magnetron, toen mijn man deze aanzette om voor te verwarmen als oven. Ik kan je vertellen, fopspenen kunnen er wel tegen, maar de sterilisator, de flessen en de kolf, houden niet zo van 200graden. Hahaha. Maar een dag later had ik, gratis, een nieuwe kolf van avent. Ik heb de avent IQ namelijk gekocht en die was op dat moment nog geen half jaar op de markt, dus ze hebben het gewoon onder garantie gezet.

Na ruim een jaar de kolf gebruikt te hebben, was het motorblok wat vies geworden. Ik heb daarover gebeld met Avent, met de vraag hoe ik dat het beste schoon kon krijgen. Daar moest ik niet aan beginnen. Het motorblok had niet vies mogen worden. Ik moest gewoon even met mijn kolf naar de winkel waar ik hem gekocht had en dan kreeg ik een nieuwe mee. Ik heb dus nu een ongebruikte nieuwe avent isis-iq in de kast liggen te wachten op onze tweede baby!

Dus voor mij nooit meer iets anders dan Avent!

Maar verder moet je het natuurlijk zelf weten!

Groetjes,

San.

He hoi

ik ga de nieuwe s-fles van difrax gebruiken.Ik ga vanaf dag 1 fv geven.Ik heb bij mijn zoontje avent gebruikt maar die gingen na het uitkoken altijd lekken.

Terug
Bovenaan