Avent speentje 3

Hoi allemaal,

Heeft iemand misschien een tip voor me?
Mijn dochtertje van 5 maanden drinkt haar melk uit een Avent flesje met speentje 3 erop. Ik vind dat dat erg snel gaat. Meestal is de effectieve drinktijd zo'n 5 minuten en bij echte honger drinkt ze dan 200 cc in die korte tijd leeg! Ze krijgt grote slokken binnen en verslikt zich soms. Toch knoeit ze er niet mee, het loop niet langs haar mond als ze drinkt. Ik heb geprobeerd haar nog eens met speentje 2 te laten drinken, maar daar doet ze nu dan meteen een half uur over en ze drinkt dan nog niet de helft van de fles! Zo'n standenspeen heb ik ook al een paar keer geprobeerd, dat was geen succes. Ik heb het idee dat ze niet echt verzadigd is als ze zo snel drinkt en dat ze er ook onrustig van wordt. Wie heeft er een tip???

Alvast bedankt!
Groetjes,
Petra

Hoi!!

Ik gebruik ook de avent 2 speen bij mijn zoontje van 12 weken.Hij doet er gemiddeld zo'n 20 min a een half uur over.Hij heeft ook een periode gehad dat hij er langer over deed.Ik heb toen ook een 3 speen gekocht maar toen dronk hij 100 cc in 4 minuten, dat ging mij echt veels te snel.Nu gebruik ik weer nummer 2 en doet hij er niet meer zo lang over.Wat je ook kan proberen is om de 2 speen een beetje door te prikken, dan maak je het gaatje net iets groter!!

Succes

groetjes Daphne

Hoi,

En een andere fles met speen proberen? Difrax bijvoorbeeld. Misschien dat die opening wel tussen 2 en 3 zit.
Ik zit ook net op het punt om te gaan wisselen tussen spenen. Mijn zoontje van 7 mnd drinkt nog steeds uit de 2, maar dit gaat ook vreselijk langszaam. Zal eens kijken of hij ook zo snel is met de 3!

Groetjes,
Marianne

Bedankt Daphne en Marianne.
Ik heb ook een Difraxfles in huis, die gebruikte ik eerst voor de dikker gemaakte melk (ja, we hebben ook al geëxperimenteerd met dikkere melk ivm doorslapen, wat rommelen we toch een hoop aan, op zoek naar dat ideale ritme...). Ik dacht dat die ongeveer gelijk was aan het Avent speentje 3, maar ik ga het nog eens proberen. Misschien is 'ie net iets kleiner. Het hoeft niet eens veel te zijn! Dan kan ik altijd nog speentje 2 doorprikken, maar ik dacht dat dat niet zo goed ging. Zou ik dat met een gewone speld doen? Of is dat te klein? Iemand ervaring mee toevallig??

Hoi Petra,
heb jij al een 1-2-3 speen van de avent geprobeerd?  De speen werkt als volgt; nr 1 is de kleinste maat  gaatje dus als je die wilt hou je de 1 boven, maar als je tussen 2 en 3 wilt kun je ook tussen stand 2 en 3 boven houden( er zitten dus 3 standen aan 1 speen). je kunt m kopen bij de etos...succes

Groetjes Brigit, moeder van Ian (6dec2006)

Haai Brigit,

Bedankt voor je reactie, maar zo'n speentje heb ik ook al geprobeerd. Dat bedoelde ik met een "standenspeen", die heeft 3 standen, maar volgens mij weet mijn meisje niet zo goed wat ze ermee aanmoet en zuigt ze er op een andere manier aan, waardoor dat gaatje zich niet opent zoals het zou moeten. Pffff, wat een gehannes met die speentjes en flesjes toch! Maargoed, eind van de maand is ze alweer een half jaar, dus voor we het weten drinkt ze haar melk uit een bekertje, hihi...

Groetjes,
Petra

Hoi Petra!

Op mijn werk (een kinderdagverblijf) prikken we de speen indien nodig heel voorzichtig door met een klein vorkje! Ik hoop dat er een oplossing voor je komt!

groetjes Daphne

hallo meiden,

ik zit dus eigenlijk met hetzelfde probleem.

Onze meid is nu 10 weekjes en heeft Omneo van Nutrilon.
Dit is tegen krampjes en dergelijke.
Deze melk is iets dikker dus heb ik de speen van avent nummertje 2 gekocht.
Hiermee doet ze er nog zolang over om haar flesje leeg te drinken.
Ik dus de 3 standen speen gekocht en eerst nummer 1 geprobeert, maar dit zijn geen gaatjes maar in deze speen zit een streepje. Bij stand nummer 1 liep alles langs haar gezichtje.
Ging ook niet lekker dus. Nu hebben we dus nummer 3 gekocht. Dit gaat goed. Niets loopt langs haar mondje, nouja bijna niets. Alleen drinkt ze dus erg snel haar flesjes leeg.
Gisteren weer de nummer 2 er maar weer opgedaan maar dan doet ze er zolang over en drinkt de flessen maar voor de helft leeg.....................................

Dus toch maar weer de nummer 3 erop want dan drinkt ze tenminste haar flesjes leeg.

Maar het gaat soms zo snel. lig er 's nachts soms na een kwartier alweer in mijn eigen bedje. Dan heeft ze gedronken, geboert, de luier is verschoont en we knuffelen dan nog ff...............................

Maar ze groeit en lacht heerlijk, dus alles gaat toch goed ondanks het snelle drinken.

Hetty

Terug
Bovenaan