Avent speentje 3

moeilijk is dat he, welke speen, welk nr...onze dochter drinkt nu uit speentje nr. 3 van avent. ze heeft dan wel haar flesje zo goed als leeg in ongeveer 10min...daarom hebben we speentje 2 ook geprobeerd, en inderdaad maar de halve fles leeg....dus maar weer speentje 3 erop gedaan...ze verslikt zich niet echt, maar geeft wel eens wat mondjes terug. wat ik wel altijd doe is haar een minuutje of 5á10 rechtop houden zodat t wat kan zakken..en tussen door boeren....
succes...

Hetty en Ventolin, ik ga donderdag weer naar het cb. Daar ga ik eens vragen hoe lang een kindje normaalgesproken zou moeten drinken. Wat ik jammer vind bij het geven van de flesjes is dat mijn dochter ook enorm onrustig is. Ze wil steeds weer rechtop gaan zitten, duwt het speentje uit haar mond en zet het dan op een huilen, omdat ze nog honger heeft. Het is zo'n gedoe om dat flesje te geven, helemaal niet het fijne, gezellige moment dat ik van het flesjesgeven aan mijn zoon gewend was. Vandaag heb ik me bedacht dat het ook nog zo kan zijn dat ze de melk misschien helemaal niet zo lekker vind. Maar ik ga niks gokken, ik wil liever eerst de mening van het consultatiebureau even afwachten. Misschien kan ik ook wel alvast pap gaan geven en meer groenten en fruit, omdat dat wel goed gaat om haar wat sneller van aleen maar  flesjes af te krijgen.
Ik zal in elk geval melden onder dit onderwerp wat ze me donderdag gezegd hebben!

Groetjes,
Petra

Hoi Hetty,

Sorry voor de late reactie, maar hier zijn we dan toch weer!
Binnen 10 minuten gedronken en geboerd, dat vond de arts toch wel wat te snel. Daarnaast keek de arts eerst eens naar de reden waarom mijn dochter het niet fijn vindt om een flesje te krijgen. Zij dacht zelf aan reflux (dus het terug omhoog komen van de melk), waardoor ze zich niet lekker voelt en ze heel onrustig is tijdens het drinken. Daarom ben ik overgestapt op Friso Comfort (wel meteen de 2, vanaf 6 maanden), die is een heel stuk dikker. Ze drinkt er meer van dan van de gewone Friso, dus dat is al een plus. Daarnaast ben ik met het hele voedingspatroon per direkt overgestapt op een ritme voor babies van 6 maanden. 's Morgens krijgt ze nu pap (ook gemaakt van die Friso Comfort), daarna rond 10 uur fruit, dan begin van de middag een fles melk. Eind van de middag warm eten (uit een potje of vers) en voordat ze gaat slapen nog een flesje. De nacht van vrijdag op zaterdag wilde ze nog een half flesje 's nachts, de nacht erna sliep ze door van 20.00 tot 6.00, maar afgelopen nacht ging er om 01.00 uur toch weer bijna een heel flesje in. Op zich eet ze alles goed, ook het warm eten. De pap nog iets minder, maar dat komt nog wel denk ik. We moeten nu allemaal even wennen aan haar nieuwe eetritme!
Hoe gaat het bij jou?

Groetjes,
Petra

Hoi Petra,

het ligt bij ons iets anders. De kleine is pas 11 weekjes.

Ze drinkt sinds zaterdag toch al meer. dus geven we haar 150 cc met 5 schepjes. Deze flessen gaan wat langzamer en we moeten zelfs tussendoor , er zit dan nog zo'n 80 cc in de fles, haar even laten boeren.
wij geven haar Nurilon Omneo. Deze is al iets dikker want hij is tegen krampjes en andere dingen.
Ze drinkt de flessen nu nog niet allemaal leeg maar ze drinkt al meer en we zijn nu zo'n 20 minuutjes met haar bezig.
Maar toch nog steeds met speentje nummer 3.
We gaan ook ineens van 7 naar 5 flessen per dag en geen 7 naar 6.
Kijken of ze dat goed trekt en voldoende voeding naar binnen krijgt.
Dus ff in de gaten houden en anders het cb maar ff bellen.

Hoe gaat het daar?

Groetjes

Hetty

Hey Hetty!

Aaaaah, 11 weekjes, da's nog een kleiner hummeltje dan ons kleintje! Nou, klinkt toch prima zoals dat bij jou gaat! Ik kan me voorstellen dat jouw dochter speentje 3 nodig heeft, omdat ze dikkere melk krijgt. En als ze er dan zo'n 20 minuten over doet (ook al drinkt ze niet alles op) dan is dat helemaal netjes! Wij als ouders zijn gewoon op zoek naar een vast ritme en omdat onze kleintjes dat nog moeten opbouwen, zijn wij soms een beetje ongeduldig, ook al doen de baby's het nog zo goed! Ik ben in elk geval alweer heel blij dat mijn dochter alweer bijna 6 maanden is. Dat aanrommelen in die beginfase vind ik maar vermoeiend! Bij mij gaat het inmiddels goed. M'n dochter krijgt nu nog maar 2 flesjes op een dag en daarnaast 1x pap en 1x warm eten en tussendoor fruit en iets te drinken en dat gaat goed! Ze heeft van de 4 nachten er zomaar 2 doorgeslapen, dus dat is wel hoopvol!

Nou, veel succes met jouw kleintje en tot horens!
Petra

Terug
Bovenaan