Avond fles later hoe?

<p>Hoi allemaal,</p><p>Onze zoon is nu 6 weken.</p><p>Overdag krijgt die inprincipe om 08:00 12:00 16:00 20:00 00:00 een voeding, soms eerder, soms later en soms wat extra. Hij krijgt per keer 135cc maar drinkt het overdag niet op. </p><p>Savonds om 20:00 drinkt die hem helemaal leeg, en valt dan in slaap. De fles van 00:00 slaat die dan vaak over en komt dan om 02:00. Betekend dus dat die 6 uur achter elkaar slaapt. </p><p>Nu willen we eigenlijk dat die om 00:00 dan wel komt en dan tot 06:00 door slaapt. Hebben jullie tips hoe we dat kunnen doen? Als we hem wakker gaan maken om 00:00 ben ik bang dag die fles niet leeg drinkt. En als we om 20:00 minder geven valt die niet in slaap..</p><p>Graag horen we tips.</p>

Inderdaad, zoals hierboven al gezegd: wees blij met 6 uur doorslapen... hij gaat vanzelf een keer schuiven naar betere tijden. 

Ieder kindje heeft een eigen ritme. Dat valt absoluut niet te sturen. Hebben wij ook geprobeerd, kwam ze 's nachts alsnog op haar vaste tijd. Een fles vroeger of later....maakt niet uit. Go with the flow en wees blij dat er nu al 6 uur tussen zit. Dat heeft bij ons erg lang geduurd. De enige tip die ik kan geven, als je zelf nachtrust hierdoor te kort kom... Ga zelf ook vroeg naar bed. Ik ging de eerste paar maanden al om 20 30, om zo de gebroken nachten op te kunnen vangen. Ze slaapt nu gelukkig langer achter elkaar en kan ik ook wat later naar bed. Alles is tijdelijk ?

Tja ik denk dat je idd blij moet zijn dat je kindje al zoveel uur achter elkaar slaapt. Mijn dochter kwam tot 7 maanden nog geregeld voor een voeding in de nacht. Je kindje is nog maar 6 weken, de nachtvoeding hoort er écht gewoon nog bij. Hoop voor je dat die tijd ertussen steeds langer wordt, maar misschien zit je er ook nog maanden aan vast! Probeer dat te accepteren..

Wij hadden trouwens ook lang het ritme van jullie. Om 24u moesten we haar altijd wakker maken. Daar zijn we enkele weken mee gestopt. Blijkt dat ze nu dus uren doorslaapt. Ze regelen het echt zelf. Ik snap dat je liever om 24u voeding geeft dan om 02u. Je kunt het ritme echt niet veranderen. Je gaat dan ook tegen de natuur van je kindje in.

Dat ging te snel ? wilde nog zeggen dat we hier een maand geleden ineens op een heel ander ritme zaten wat zó niet uitkwam. Voor ons... De kleine heeft geen benul en volgt gewoon haar eigen behoefte ? en nu net na de derde sprong zitten we weer in het oude ritme met daarbij dat ze dus nu vanaf 19/20u tot een uur of 5/6 doorslaapt. De laatste drie nachten. Ik ben hier blij mee. Geniet ervan en weet dat dit zo weer anders kan zijn. Door het schema los te laten gaat ze juist meer slapen en daardoor drinkt ze ook beter. 

Terug
Bovenaan