Avond fles later hoe?

Je moet blij zijn dat  je baby al 6 uurmet 6 weken  door slaapt.
Die tijden vallen niet echt te schuiven  en de nacht voeding hoort er gewoon nog eventjes bij.
En je kindje gaat vanzelf zn ritme daar in vinden  en uiteindelijk steeds  langer slapen .
Het beste kun je lekker  met  je kindje  rond  8 naar bed gaan zodat je al 6 uurtjes geslapen hebt?

Ik moet er wel een beetje om lachen dat je schrijft dat jullie willen.... haha 
Ik kan alleen maar zeggen vergeet het maar ? 
Dat je sowieso al een ritme hebt is al bijzonder ?
Mijn ukkie deed zo ongeveer hetzelfde hij is nu 11 weken en neemt ook om 20u de laatste fles en kwam dan eerst na ongeveer 4 a 5 uurtjes en dan weer zo verder.. maar nu slaapt ie tot 4 a 5 uur in de ochtend hij had de afgelopen dagen zelfs tot 6u geslapen en helaas juigde ik te snel want afgelopen nacht was het weer 3u en in de ochtend half 7 ???? maar ja hij ken (nog) geen klok kijken ? en is snotverkouden  
Ik ging ook eerder slapen om genoeg rust te krijgen zoals hierboven al als tip gegeven

Ik zou gewoon je kindje het ritme laten bepalen. In mijn ervaring wordt je van dat sturen alleen maar ongelukkiger.  Inderdaad lekker vroeg naar bed. Misschien nachtjes afwisselen met partner? Die 2.00 wordt vanzelf 4.00 en dan 6.00 of 7.00. 
Ze kunnen geleidelijk aan langer slapen en meer drinken in een keer. 

Mijn tip: meegaan en dingen proberen. Wij maakten onze zoon altijd wakker voor zijn fles van 1 uur 's nachts en lieten hem daarna zelf komen. Soms kwam ie om 4 uur alweer, soms pas om 6 uur. Toen hij 't steeds langer ging doortrekken (tot half 8 's ochtends), hebben we de fles van 1 uur laten vallen. Je kunt dus zelf wel 't een en ander proberen te sturen, maar verwacht geen wonderen ;) 

Probeer eens het boek ‘Baby in een droomritme’! Ik zou niet weten waarom je niet zou kunnen proberen om je baby een ritme aan te leren die voor jullie beide prettig is. Succes!

Ik sluit me aan bij de rest, een heerlijk ritme voor zo een kleintje. 
Mijn kleine is nu 3 maanden, wilt tussen 6 en 8 savonds heel veel voeding valt om 9 uur in een hele diepe slaap en slaapt dan tot 6/7. Als ik t probeer te rekken tot 10/11 uur komt ze om 2 uur voor de volgende voeding? Heel apart dus ik laat haar nu bepalen. En dat werkt prima.

ga in t ritme mee!?

Terug
Bovenaan