Avondeten 1 jaar

<p>Hoi!</p><p>mijn zoontje is net 1 jaar oud. Hij eet sinds kort met de pot mee. <br />Echt stugge stukken groente en vlees kan hij nog niet weg krijgen. wat voor eten bieden jullie aan? (Niet meer gepureerd) <br /><br /></p><p>groetjes! </p>
 
Hoi
mijn oudste zoontje at toen hij net 1 was al wel gewoon stukjes voedsel ( geen grote stukken ). Maar mijn jongste nu 9 mnd gaat dat denk ik met 1 jaar ook nog niet lukken. Kun je het niet pureren maar dan niet helemaal glad. Dat er wel gewoon stukjes inzitten?
 
Als hij nog moeite heeft met stukjes dan zou je het ook eerst nog kunnen prakken. Of anders alles heel klein maken en koken, dan is het wel zacht genoeg. Mijn dochtertje is nu ruim 15 maanden en eet ook geen stugge groenten. Zo wil ze bijv geen rauwe paprika, maar als het gekookt/gebakken is dan wil ze het wel. Omdat ze geen liefhebber is van losse groenten maak ik vaak een mix van vanalles en dan met bijv tomatensaus en verse kruiden. Dan krijgt ze toch haar portie groenten binnen. Qua vlees doe ik vaak gehakt of kipdijfilet in kleine stukjes. 
 
Wij prakken toen het eten. Zachtere dingen zoals broccoli kan in stukjes gegeven worden. Stug vlees zoals bv karbonade gaven we toen niet aan hem. Vind hij ook niet zo lekker.
 
Onze zoon eet ook nog niet zo graag stukken groente. Ik prak het meestal. Het vlees snijdt ik heel klein en ik geef eigenlijk alleen maar zachte stukjes vlees. 
 
Onze boef word over 3 weken 1 jaar, vond het ook wel lastig.
soms haal ik ff gauw de vork erdoor heen met aardappels en groente.  Onze vent lust ook graag couscous met witvis en dat maak ik dan bv helemaal niet meer klein. Ovenschotels is hier ook favoriet en hoef ik dan ook niks aan te doen. Vis in stukken, kip, gehakt etc gaat ook allemaal varkensvlees zoals snitsel is soms wat lastiger.
lekker oefenen en variëren 
 
Ik prak het avondeten vaak. Hij eet 't liefst een avg-tje en dan alles door elkaar heen geprakt. Losse stukken worden hier niet echt gewaardeerd, tenzij het broccoli, gebakken aardappel, ovenfriet of kipnugget is. Dat laatste krijgt hij overigens zelden haha. Bij pasta ofzo maak ik de saus en groenten vrij glad in de blender en snijd ik de pasta klein. 
 
Terug
Bovenaan