Avondeten 1 jaar

Mais, doperwtjes, gekookte wortels in stukjes gesneden, frietjes, pasta, lasagne met spinazie en kastanjechampignons in stukjes gesneden, lekkerbek sticks van iglo, gehaktballetjes, kip wraps
Ik merk wel dat onze kinderen het steeds niet willen dat we in stukjes snijden, ze zijn nu 2 en 1 jaar en willen steeds vaker met de pot mee eten. 
 
Vis is lekker zacht
groentes en aardappels ietsje langer doorkoken. 
of zelf de aardappels prakken met wat melk erdoor dan heb je een puree. Als je dan de groente heeeeel klein snijd kan dit erdoorheen. 
soep met brood en kruidencreme
ik denk dat die van mij eigenlijk veel meer aankan, is nu 15 mnd maar het is mijn eigen angst voor hard voedsel geloof ik. Ben echt bang dat ze stikt want ze slikt nogal vaak iets meteen door ?
met 1 jaar deden we qua vlees eigenlijk alleen kip, dan wel de binnenkant. Gehakt soms. Braadworst (ook alleen binnenkant. Cordon bleu. En nu breiden we het langzaam uit met vanalles zoals schnitzel, filet lapje enz
hoewel groentes natuurlijk het belangrijkste zijn ? variatie is handig, zo leert je kind allerlei smaken. Om te beginnen heb je bijvoorbeeld spinazie van iglo uit de vriezer? Worteltjes heel zacht koken en klein beetje boter met suiker erdoorheen mengen, dat maakt het wat zoeter. Hier was trouwens de preidagschotel ook een succes! Maar echt losse stukjes groente blijven hier geen favoriet, het zal niet voor niks zijn denk ik. Nu is ze wel gek op tomaat en komkommer. Dus koud? Vreemd. 
ik wens je succes, en vooral veel plezier met experimenteren. Zorg wel voor een paar potjes olvarit ofzo. Mocht het echt niet bevallen heb je tenminste een alternatief. ?
 
Terug
Bovenaan